• lady84

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Kom just hem från läkaren och har blivit sjukskriven i två veckor pga min besvärliga förkylning. Passade på att fråga om foglossningarna som jag har och hon blev förvånad att jag fortfarande jobbade natt. Så om inte chefen ordnar med dagjobb så blir det mest troligt att sjukskrivas fram till min semester. Så skönt! Är helt slut på nätterna då jag kommer hem.

• lady84
    Janniiique skrev 2012-02-28 17:49:51 följande:
    Är det många som har fått pojkranden? den fick jag i tidigare graviditet men fick då såklart en flicka :) Randen har börjat komma nu och jag är så nyfiken på min bebis att jag måste spekulera lite, hehe. 
    Jag väntar en flicka och har rand både nedanför och ovanför naveln.
  • lady84

Vaknade av ett sms i morse om ett tips att Barnens Hus hade 50% flyttrea på allt i butiken här i Umeå. Snabbt som attan var vi där och trängdes. Blev en hel del fynd som exempelvis en tripp trapp stol, fårskinn och en hel del annat :) Rean fortsätter i ett par dagar till..

• lady84
    phlegm skrev 2012-03-10 17:58:53 följande:
    oj, att du orkade.. vi gick på barnens hus idag av en ren slump.. skulle bara ta en fika på cafe victoria och så såg min sambo skylten så vi åkte upp en kort sväng och kollade på babyavdelningen.... men det var ju folk överallt och alla bara slet och drog i allt... dessutom var det väääldigt utplockat.. och kön var ju genom hela butiken... suck

vi behövde ju inte köpa nåt, har redan köpt det nödvändigaste... tittade på trappgrindarna som vi kommer måsta köpa förr eller senare.. men det kändes inte värt det att stå i kö i flera timmar bara för de...

dessutom hade jag aldrig orkat det heller, inte med ryggont och foglossning..  men men.. BF 24 mars så bebis kan ju komma när somhellst nu.. ( hoppas ju som på att h*n ska komma lite tidigare)   
    Det var både varmt och kämpigt med mina graviditetskrämpor, men helt klart värt det. Tack och lov så tog det inte allt för långt tid med kön då det var tre kassor men det är skönt att ha gjort bort det. Hållet tummarna att bebisen din kommer snart!
  • lady84

Grattis AngesGN! Skönt att höra att dina döttrar mår bra och att moderkakan inte hann lossna.

• lady84
    mfe skrev 2012-03-14 21:35:46 följande:
    12 Mars kom våran lilla flicka till världen :)
    Åh vad roligt, grattis!!
  • lady84

Har ni haft någon träff? Skulle vara kul att lära känna lite fler blivande mammor. Gissar att det är fullt upp nu när de flestas BF datum närmar sig, men kanske senare? Någon som är intresserad?

• lady84
    hillee skrev 2012-03-20 15:24:33 följande:
    mfe & marieotyra- tycker faktiskt inte bilden gör sig rättvis, tycker själv att den är mycket större men de kanske bara är inbillning?...haha!

lady84- Skulle va superkul att ha en träff, jag är på! jag har ju lääänge kvar tills mitt bf-datum, så för mig passar de närsom :)

Är de nån som ska på färäldragrupp på backen den 2april? :)
    marieotyra skrev 2012-03-20 19:48:20 följande:
    Tycker också att det vore kul att ses! Alltid roligt när man känner igen folk sedan om man ses på öppna förskolan, babysim och liknande. 

Just nu är jag sjukt less. Har inget vatten hemma, vattenpumpen är trasig och den sitter fast i borrhålet så den går inte att få upp. KUUUUUUL!!!!!! Sen ringde dom från förskolan efter lunch idag så jag fick åka och hämta Tyra som tydligen hade feber. Vi kom hem och tempade och hon hade 37.7. Hon har varit pigg som en lärka och stojjat hela eftermiddagen. Det blir ju rätt mkt disk med en liten gris i huset...man inser det bara inte förrän man inte har så mkt vatten längre.... 
    Vad roligt att ni är positiva till att träffas! :)
    Tror man kan vinna mycket på att träffa andra i samma sits.
  • lady84

Idag blev jag stolt faster till en liten flicka! Längtar så mycket till vi får träffa henne nästa helg.
    Min svägerska var sju veckor före mig i graviditeten så nu börjar man inse att det närmar sig... :)

• lady84
    jessicaåh skrev 2012-03-28 13:46:18 följande:
    Hejsan alla mammor!
    Är allt annat än kunnig på dator men försöker starta en grupp på facebook där vi kan prata, tipsa, sälja och fråga frågor som rör graviditet och familjeliv. Har nu skapat en grupp som heter Umeågravida & bebisar, kika in och gå gärna med i gruppen!
    I skellefteå finns redan en grupp som jag och många, många andra tycker är superbra! Fick själv stor hjälp då jag hade problem att bestämma barnvagn. Bor nu i Umeå och vore kul om gruppen skulle funka lika bra här. Lätt att vara aktiv!

MvH Jessica
    Vilket underbart initiativ!
    Försökte hitta igen gruppen på FB men sökningen "Umeågravida & bebisar" gav inga resultat. Har du någon länk?
  • lady84
    micksaan skrev 2012-04-02 09:57:28 följande:
    Vi fick en till liten tjej den 22 mars. Hon föddes dagen efter beräknat och vägde 4395 gr och var 54 cm lång. Blev inlagda på barn 4 och låg där i 5 dagar då hon hade problem att hålla sockret (antagligen pga sin storlek). Så hon låg med både dropp och sond, och solade även under första dygnet. Nu är vi hemma och amningen har kommit igång så nu njuter vi bara. 

Här är vår ännu namnlöse tjej.

Bytte plats på oss i listan också. 

FÖDDA
    22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)

Mars: 
    12 Mars - mfe, första barnet (redan född) 

April: 
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken 
    21 April- Aurora84, andra barnet (flicka) 
    27 April- Eliin87 28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj: 
    1 Maj - Cinan, andra barnet (pojke) 
    10 Maj- Tuffs80 
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka) 
    25 maj - Iccis, andra barnet 
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet 
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni - Janiiique, andra barnet. 
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka) 
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar) 
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka) 
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    5 Juli - Thelma82, andra barnet 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    Åh grattis vad fin hon är!
  • lady84
    Cinan skrev 2012-04-29 22:35:59 följande:
    I onsdags 25/4 kom vår pojke 3150g och 51 cm lång

Åh vad roligt, grattis!
  • lady84
    IMLVLM skrev 2012-05-04 10:40:01 följande:
    3 maj kl 23.40 fick vi äntligen (BF +5/6) träffa vår bebis. 3715g och 51cm kom en hårig liten tjej.
    Grattis vad roligt!
  • lady84
    Tuffs80 skrev 2012-05-14 13:52:01 följande:
    06.30 i går födde jag en tjej på 3095gram.
    Vad roligt, grattis!!
  • lady84

Kom hem igår med vår dotter Ellen från BB efter 22 timmars värkarbete. Hon föddes på BF + 8, vägde 3130 g, 49 cm lång och alldeles underbar!

• lady84

FÖDDA 
    12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6) 
    22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
    25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1)  
    11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10)
    25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7)  
    13 maj - Tuffs80 flicka 3095g och 50 cm (BF-1)
    20 maj - Lady84, flicka, 3130 g och 49 cm (BF+8)
    27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5)
    31 maj - marieotyra, pojke 3635 g och 51 cm (BF +3)

April: 
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken 
    27 April- Eliin87 
    28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj: 
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka) 
    25 maj - Iccis, andra barnet 
    28 Maj -  Minpin, tredje barnet 
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni - Janniiique, andra barnet. (flicka) 
    1 Juni - Ersmark, andra barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka) 
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar) 
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka) 
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet 
    26 Juni - Umetjejen, första barnet.

Juli: 
    5 Juli - Thelma82, andra barnet 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet 
    22 juli - Nicolee, första barnet 
    26 Juli - Kaede, första barnet

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012