Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Vi har ultraljud mellan jul och nyår så det är bara att vänta...

Min chef höll på att bränna hemligheten på jobbet igår. Han sitter normalt på ett annat kontor men kom förbi igår. Kom in och första frågan han ställde var hur det gick med illamåendet? Jag satt och stirrade rätt in i dataskärmen och hoppades att han skulle fatta piken, och det verkade som så... 

Berättade iallafall för min mamma och pappa i helgen när dom var här och hälsade på. Rätt skönt att slippa smyga med allt kan jag tycka. Dom blev inte speciellt förvånade...

• marieotyra
    Myror i brallan: Jag skulle nog ringa och kolla. Du kan ju inte få mer än ett nej... Det är ju trots allt inte så bra för det lilla fröet heller om man ska gå och vara orolig halva graviditeten istället för att kunna njuta...

Jag är så sjukt less på att bo i hus just nu. När det regnade och blåste så hemskt häromnatten så kom jag ner till en vattenpöl i groventrén. Ringer runt till hantverkare på förmiddagen, men alla har såå mkt att göra. Så det var bara att vackert åka hem från jobbet och börja lägga ut presenning på taket och riva innertak... *grrr* för som vanligt var sambon borta på jobb när det händer såna där underbara saker...

• marieotyra

Har också för mig att jag blev lite varmare förra gången. Men än så länge har jag inte märkt av det, fryser alltid på jobbet! 

• marieotyra
    Myror i brallan: Tråkigt att det blev så när du väl hade ställt in dig på ett barn till. Ta hand om varandra, hoppas att du får bra stöd därhemma! 
  • marieotyra

Har en dotter född mars 2010. 

Är lite orolig att jag kommer att bli en riktig fetknopp denna graviditet. Illamående men hungrig resulterar ju bara i att man äter skräp. Micrad matlåda får jag då inte i mig på jobbet iallafall...betydligt lättare att beställa en kebab tydligen. Bara att börja röra på sig mer antar jag...

• marieotyra

Bara illamåendet ger med sig så är det ju lättare...men av någon anledning är det ju bara vitt bröd, oboy och skräpmat som går att äta när man mår illa. Har inte riktigt förstått varför...det är nog min undermedvetna sockermonster som är i farten *haha*

Förra graviditeten gick jag bara upp 14 kg, men då var jag i stallet varje dag till sjunde månaden så det går ju inte att jämföra. Sitta hemma på golvet och leka med Tyra är ju inte direkt lika fysiskt krävande (däremot psykiskt...)

• marieotyra

Helt smärtfri...mådde inte illa en enda dag och hade endast lite känning av ryggen mot slutet...känns inte riktigt som att man fått samma start denna gång iaf!

Jo, de flesta av oss känner till varandra sedan förra barnet (en annan tråd).  

• marieotyra

Jag var sjukt trött förra graviditeten, men denna gång känns det mer normalt på den fronten. Håller med om det där med illamåendet. Mår illa när jag börjar bil hungrig, vet inte om jag är hungrig heller bara mår illa. Har varit borta i helgen och det är så tråkigt när man inte riktigt kan säga om man kommer att kunna äta eller inte. Min svärmor skulle göra lax till middag, men bara av tanken på lax började jag må illa...och sedan kom lukten...

Hoppas att det blir bättre snart... 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012