Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Det jag menar är att om man vet vad man vill ha, kan man ju jämföra med utländska siter, vet en i föräldragruppen som köpte en phil och ted från england och sparade en hel del pengar också.
Det jag menar är att om man vet vad man vill ha, kan man ju jämföra med utländska siter, vet en i föräldragruppen som köpte en phil och ted från england och sparade en hel del pengar också.
Mars:
21 Mars - sunshined, andra barnet
April:
16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
21 April- Aurora84, andra barnet (flicka)
27 April- Eliin87
Maj:
1 Maj - Cinan, andra barnet (pojke)
10 Maj- Tuffs80
12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
28 Maj - marieotyra, andra barnet. Minpin, tredje barnet
30 Maj - bejbisen, tredje barnet
31 Maj - Zirap, andra barnet
Juni:
1 Juni - Janiiique, andra barnet.
11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
23 Juni - Nyfiiken, första barnet
Juli:
9 Juli - sleepingangels, första barnet
Här väntas pojke.. så jag uppdaterar lite för att jämna ut statistiken =)
Petra 334: Maxi cosi cabriofix passade till våra fästen (quinny freestyle 3xl). Fästena följde med vagnen så om du köper begagnat så se till att det finns med fästen för montering av babyskyddet.
Fogarna är besvärliga här också och inte hjälper det när man har en 2,5 åring på ca 15 kg som man ibland måste lyfta och bära på... Det är dagislämningar och hämtningar som tar knäcken på mina fogar totalt, kan man bli sjuskriven från dem tro? =)
Jag äter mitt val kvinna barnmorskan var anti dom så jag slutade äta dom för att bevisa att dom verkligen fungerade. Fungerar hur bra som helst på mig iaf. Höjde mitt värde från 113 till 120 på 5 veckor. Jag vägrar äta Niferex som dom lurade på mig förra gången. Mitt val kvinna är troligen bättre än inget alls.
Någon som vet något om ihållande sammandragningar? Jag hade en sammandragning igår som höll i sig från 17 på kvällen och sen gick den aldrig över. Magen var stenhård än fast jag låg i soffan och vilade, duschade m.m. Imorse hade det dock gått över. Det gör ju inte ont men samtidigt är det inte heller helt bekvämt när den håller i sig så länge. Tips om hur man kan få sammandragningen att lätta lite? =)
Har inte haft någon rand någon av graviditeterna.. en pojke och en till pojke på g.
Agnes: Jag är jättedålig på hur det fungerar med sjukskrivningar i allmänhet och vad som gäller sjukskrivningar<>graviditetspenning... men gissningsvis borde det väl vara så att han anser att du i första hand ska söka graviditetspenning för att det är den rätta vägen att gå? Och kan då du bli omplacerad på ett eller annat sätt så är väl det något som gäller även för att slippa bli sjukskrien?
Jag har aldrig hörttalasom någon som blivit omplacerad de flesta brukar ju få påskrivet att det inte går att bli omplacerad..?
Du kan ju alltid sjukskriva dig själv i 7 dagar för att vila upp dig och få lite tillgodotid att skicka in ansökan om gravpenning..
AgnesGN: Grattis, hoppas verkligen allt går bra för er.
Zirap: jag har också hört det.. för mig var det ruckbart? =) men inte fixerat nu med andra barnet i vecka 37..
I onsdags 25/4 kom vår pojke 3150g och 51 cm lång
Grattis IMLVLM!
Hur blir det med lunch på onsdag?
Lunch/ fika onsdag den 9 maj kl 11. Station.
Vi kommer: Ersmark (lisa)
Cinan (Cissi)
Lisa: tyvärr, upptagen på torsdag..
Grattis Lady84! =)
FÖDDA
12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6)
22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1)
11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10)
25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7)
27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5)
April:
16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
27 April- Eliin87
28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet
Maj:
10 Maj- Tuffs80
12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
25 maj - Iccis, andra barnet
28 Maj - marieotyra, andra barnet. Minpin, tredje barnet
30 Maj - bejbisen, tredje barnet
31 Maj - Zirap, andra barnet
Juni:
1 Juni - Janniiique, andra barnet. (flicka)
1 Juni - Ersmark, andra barnet
11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
23 Juni - Nyfiiken, första barnet
26 Juni - Umetjejen, första barnet.
Juli:
5 Juli - Thelma82, andra barnet
9 Juli - sleepingangels, första barnet
22 juli - Nicolee, första barnet
26 Juli - Kaede, första barnet
Nu ramlar det in bebisar här.. Grattis allihopa!
Janniiique - Thelma
mfe - Maja
marieotyra - Max
Tuffs80 -My
Eliin87- Clara
Auror84- Alice
Bejbisen - Vide
micksaan - Tuva
hillee - Ruth
Nipnim - Greta
Ersmark - Signe
Cinan - Sakarias