Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Du borde fara och kolla med de på Barnens hus eller Babyproffsen? De har säkert tips och råd att ge er. Ni får säkert låna ut stolar och pröva montera osv. 

Vi har en Akta Comfort S åt Saga. Jättenöjda, men det är ju inte den minsta stolen precis. Hon sitter placerad bakom passagerarsätet och babyskyddet hamnar bakom förarsätet. Har faktiskt inte tänkt på att det kanske inte fungerar med en större bilstol bakom förarsätet sen när det blir dags för det. Smidigast hade varit att ha två bilstolar som kan vara brevid varandra, i mitten och bakom passagerarstolen. Får se, vi kanske måste byta stolar sen.... För Sagas nuvarande stol ryms då inte brevid någon annan.

I framsätet kan vi endast ha stol om det är Mercedes egna stol som elektroniskt kopplar ur airbagen. Men de stolarna är ju svindyra.

• micksaan

Vilken vecka är ni i nu? :) Tarmrörelser kan ju även bli mer påtagliga under graviditet.

• micksaan

Ja men vecka 15 då är det säkert bebisen! Kan ju vara annat om man är kring vecka 12, då tror jag det snarare är Tarmrörelser.

• micksaan

Grattis på födelsedagen Sofi!

Här har vi haft en myshelg med städning, julmusik och lussebullsbak. Imorgon börjar en ny kurs på skolan och förmodligen hårda veckor fram till julledigheten.

Välkommen alla nya.

• micksaan

Skönt med fina resultat Zirap. :)

Själv väntar jag på att min BM ska ringa upp. Var först idag jag lyckades pricka in telefontiden men var inte min BM som hade telefontiden idag så skulle få bli uppringd. Men än har ingen ringt..

• micksaan

Jag funderade kring det där med femte sjukan. Maria ringde upp vid halv 5, men hon hade inte fått tag i Zeynab, så hon återkommer sen. Men mest troligt är det inget att oroa sig över om man inte visar symtom utöver en vanlig förkylning men samtidigt står det att många inte får några andra symtom är en vanlig förkylning. Men iofsig kanske man inte drabbats så hårt då och bebisen kanske heller inte utsätts för smittan.

• micksaan

Ja man kan ju lika gärna haft den, även fast man inte haft utslag. För mamma har då inte uppmärksammat den sjukan på mig som mindre. Som sagt, får se vad läkarn och BM bestämmer. Kanske inte ens behöver kolla upp om jag är immun eller ej, verkar vara så olika mellan olika MVC.

• micksaan

Går också hos Maria på Backen. Hade henne förra gången också så ville köra samma igen.

• micksaan

Jag hade i vecka 24 ökat 12 kg. Inte så kul det heller. Men jag antar det blir en plus 30 kg graviditet denna gång också.

• micksaan

Allt är nog som det ska där inne i magen Sofi! Det är säkert bebisrörelser du känner av, hoppas på ett fint RUL den 22:a .

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012