Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Ja vi är väl några stycken som går till Maria. Jag har tid på torsdag igen. :)

• micksaan
    hillee skrev 2012-02-13 21:35:26 följande:
    Jag går på backen fast hos Margareta. Ska dit den 21a, mäta magen för första gången, känns superspännande! :) att få en egen liten kurva att följa :) blir även spännande att se om järnvärdet fortsätter att stiga, vilket de har gjort varje besök hos bm (äter inga järntabletter).
    mäter dom när man ligger eller står upp? :P

gudars va de har börjat klia på lilla magen och brösten, känns som att man badar i lotion å barnolja :P 

visst får man förresten info hos bm ang. föräldragrupper å så? 
    De mäter magen när man ligger ner. 

Ja, Margareta lär ta upp det där om föräldragrupper när det närmar sig för er del. Jag tror vi började gå i januari och då var de flesta par beräknade mellan slutet på mars och mitten på april. Nu denna gång går vi ju som sagt inte eftersom vi redan har barn sen innan.  
    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • micksaan
    Zirap skrev 2012-02-13 23:40:21 följande:
    Vi fick inte vara med i någon föräldragrupp förra gången pga att vårdcentralen då lagt alla resurser på svininfluensevaccineringen. Kändes riktigt dåligt.

Skulle vara skönt om man fick gå på studiebesök på förlossningen innan den här gången åtminstone. För visst har den flyttat också, eller...?

Förra (och första) förlossningen gick på mindre än 5 h från första tecknet, så jag är lite rädd att det bara ska smälla till den här gången. Å då känns det ju tryggt att veta vart man ska i alla fall! 
    Förlossningen ligger på samma ställe men de har hunnit renovera den. Det ärr BB som ligger på nytt ställe och dit får man ju hjälp att hitta sen efter förlossningen.
    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • micksaan

Enligt Min bm så går man via huvudentrén ( barnhuset) dagtid och kvällstid via gamla förlossningsentren. Men det får man tydligen besked om när man talar med förlossningen när man ringer in. :)

• micksaan

Välkommen mfe! Jag ska också ha i mars, den 21. Är mitt andra barn. Jag hänger även i en annan umeåtråd som heter vinter/vårbebisar där det är fler som väntar barn nu i februari/mars/april, du är välkommen i den också om du vill :)

• micksaan

Kan du inte kontakta din Bm redan nu inorgon och prata med henne hur du känner? Kan inte hon hänvisa dig till läkare på din MvC? Låter som att du borde få bli sjukskriven tycker jag.

• micksaan

Ring till henne och prata redan imorgon. Så ser du vad hon säger. Du är ju trots att tvillingggravid, klart det är tungt. Ditt jobb är ju inte heller så lättsamt för kroppen.

• micksaan

Synd man missade rean. Får fara och kolla imorgon om det finns kvar nåt. Vi har inte köpt ståbräda än så hade varit passande om det skulle finnas kvar.

• micksaan

Vi fick en till liten tjej den 22 mars. Hon föddes dagen efter beräknat och vägde 4395 gr och var 54 cm lång. Blev inlagda på barn 4 och låg där i 5 dagar då hon hade problem att hålla sockret (antagligen pga sin storlek). Så hon låg med både dropp och sond, och solade även under första dygnet. Nu är vi hemma och amningen har kommit igång så nu njuter vi bara. 

Här är vår ännu namnlöse tjej.

Bytte plats på oss i listan också. 

FÖDDA
    22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)

Mars: 
    12 Mars - mfe, första barnet (redan född

April: 
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken 
    21 April- Aurora84, andra barnet (flicka) 
    27 April- Eliin87 28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj: 
    1 Maj - Cinan, andra barnet (pojke) 
    10 Maj- Tuffs80 
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka) 
    25 maj - Iccis, andra barnet 
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet 
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni - Janiiique, andra barnet. 
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka) 
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar) 
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka) 
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    5 Juli - Thelma82, andra barnet 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    Saga 100408 & lillasyster 120322
  • micksaan

Haha och jag låg på + 35 kg i vecka 40. Lite avis på er som gått upp så "lite". Så här 6 veckor efter förlossningen har jag "bara" tappat 12-13 kg.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012