Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Ja vi är väl några stycken som går till Maria. Jag har tid på torsdag igen. :)
Ja vi är väl några stycken som går till Maria. Jag har tid på torsdag igen. :)
Enligt Min bm så går man via huvudentrén ( barnhuset) dagtid och kvällstid via gamla förlossningsentren. Men det får man tydligen besked om när man talar med förlossningen när man ringer in. :)
Välkommen mfe! Jag ska också ha i mars, den 21. Är mitt andra barn. Jag hänger även i en annan umeåtråd som heter vinter/vårbebisar där det är fler som väntar barn nu i februari/mars/april, du är välkommen i den också om du vill :)
Kan du inte kontakta din Bm redan nu inorgon och prata med henne hur du känner? Kan inte hon hänvisa dig till läkare på din MvC? Låter som att du borde få bli sjukskriven tycker jag.
Ring till henne och prata redan imorgon. Så ser du vad hon säger. Du är ju trots att tvillingggravid, klart det är tungt. Ditt jobb är ju inte heller så lättsamt för kroppen.
Synd man missade rean. Får fara och kolla imorgon om det finns kvar nåt. Vi har inte köpt ståbräda än så hade varit passande om det skulle finnas kvar.
Vi fick en till liten tjej den 22 mars. Hon föddes dagen efter beräknat och vägde 4395 gr och var 54 cm lång. Blev inlagda på barn 4 och låg där i 5 dagar då hon hade problem att hålla sockret (antagligen pga sin storlek). Så hon låg med både dropp och sond, och solade även under första dygnet. Nu är vi hemma och amningen har kommit igång så nu njuter vi bara.
Här är vår ännu namnlöse tjej. ![]()

Haha och jag låg på + 35 kg i vecka 40. Lite avis på er som gått upp så "lite". Så här 6 veckor efter förlossningen har jag "bara" tappat 12-13 kg.