• mfe

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

marieotyra skrev 2012-06-05 13:12:39 följande:
    Vad tråkigt, men det var ju bra att dom erbjöd sig att ta henne iallafall. Har hört om dom som haft skrikande barn hela natten där dom inte fått någon avlastning eller hjälp alls, och då kan man ju verkligen fundera på nyttan att över huvud taget vara på BB.

Min BVC-sköterska tyckte det var bra att vi aldrig var på BB för hon tyckte dom var alldeles för snabba med att tilläggsmata...så åsikterna är verkligen olika...

Grejen var att jag hade ammat henne i flera timmar för att försöka få henne mätt men hon var fortfarande hungrig och jag hade inga bröstvårtor då de bara var som sår.. Och det märktes att hon var hungrig och inte hade ont i magen också.

När mamma låg på bb med mig så hade hon ingen mjölk alls så jag skrek i 2 dagar och de vägrade ge tillägg utan gav mig bara vatten. Jag gick ner ett halvt kilo under tiden vi var där. Så ja, vissa behöver tilläggsmatning ganska fort... 
  • mfe
    Tuffs80 skrev 2012-06-06 12:37:00 följande:
    Dåligt du är ju inte den enda som har svårt att komma iväg med en nyfödd. Det är så mycket nytt ju. Med första barnet var jag 30 min sen till BVC vid första besöket. Det var dagen efter att vi fått komma hem.
    Ne precis! + vi har ingen bil så vi fick skjuts av svärmor så det blev ännu mer stressigt.. + hon hade inte hunnit äta riktigt så fick sätta mig utanför och amma henne och hon sa ingen skulle komma men direkt jag drog fram bröstet kom det folk ändå.. 

Menar ju det, inte lättaste att fara iväg, man ska komma ihåg allt, det ska bytas, matas och allt annat.  

Hur är det för BVC för er?
    Maja blir 3 månader på tisdag och hon har varit där 3(!) gånger sedan hon föddes, varav 1 var läkarbesök..  
  • mfe
    Tuffs80 skrev 2012-06-06 16:34:35 följande:
    My är 3 veckor och har träffat bvc sköterskan 3grr om man räknar med hembesöket. Beror väl på hur dom växer m.m sista besöket berodde på att My fick nått på den kvarvarande biten av naveln gången innan. Annars hade hon fått vänta till läkarbesöket eftersom hon ökar bra.
    Jo maja växer som hon ska, tror jag iallafall.. Men tycker ändå 3 gånger på 3 månader är lite, nästa gång är det ju sprutor och de har inte ens ringt om tid till det.. 
  • mfe

De glömde bort oss när vi kom hem från bb så vi fick ringa och då fick vi en tid då hon var 3 veckor..
    Mitt första barn också.. 

• mfe

De sa att vi inte skulle ringa för de skulle ringa oss på måndagen :S

• mfe

Måste hon sagt fel till oss..
    Men då vi ringde till BVC så sa de att de glömt skriva ut oss så de visste inte ens vi fått barn :/ 

• mfe

Ta gärna egen handduk då de där borta är så hårda, tyckte då jag. Och man duschar ganska ofta just för avslaget och även skönare att kissa i duschen än på toan :)

• mfe

Gud vilka snabba förlossningar du hade!
    Jag vågar inte skaffa nå fler ens om det skulle ta halva tiden andra gången motför första.. 

• mfe

Grattis!

Zirap skrev 2012-06-12 04:53:44 följande:
    Mfe: Blir det någonsin en trea så får jag nog överväga att tälta på parkeringen till förlossningen.
    Haha ja verkligen!

Mamma hade en värk med mig sedan åkte hon in, hon hann krysta 18 minuter och sedan var jag ute :P

Själv hade jag en förlossning på 36 timmar varav 7 timmar krystvärkar :P
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012