• hillee

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Jag fick också ett sms av min mamma att de va utförsäljning på barnenshus, bara upp och iväg för att fynd! Kom hem med en spjälsäng med sänkbar sida+madrass, lundmyr-spjälskydd, plastad frotte, pingu-skötbädd, brunt lammskinn, nackstödskudde(att ha i babyskyddet), en pipmugg och en stiga-snowracer, allt för ynka 2000:-! Jag verkligen ääääälskar rea, att  få så mycket som möjligt för pengarna! :)

Nu saknas bara ett skötbord och nånstans att förvara lillans kläder, men de tar vi senare....är ju 3månader kvar så :) Fast känner mig endå lite stressad att få i ordning allt, graviditeten går så himla snabbt!!
    Men troligen så jobbar jag bara 3 1/2 vecka till sen går jag på graviditetspenning, så då kommer jag ha massa tid att dola på här hemma :)

Är det nån fler här som ska på föräldraträffen den 2 april på backen? :) 

• hillee

Jag är lite inne på att bara köpa en längre bänk att skruva upp på väggen så kan blöjor å salvor placeras där uppe och sen ha trådbackar eller byrå under att förvara kläder i. Är så svårt nu när vi bor så himla litet,vill ju inte köpa nått jättedyrt eller så....

Längtar såååå tills karln får ett fast jobb och vi kan få lån, fick avslag nu när vi sökte eftersom han inte har nån fast tjänst, jag har fast tjänst men ska ju gå på mammaledigt så då beviljade dom inte! Bor nu i ett litet litet gästhus på mina pärons gård å sparar pengar för fulla muggar. Blir väl skönare i sommar då man slipper va inne så mkt å kan va ute ist!

Bli sommar NUUU!! 

• hillee
    AgnesGN-  Grattis! :) Å va skönt att allt är bra trots omständigheterna! Dom var verkligen inte stora, småtjejerna! Min sambos småbröder föddes också på tok förtidigt (För 9år sen), redan i vecka 23 har jag för mig att de var. Dom överlevde och var starka, tragiskt nog så gick den ena bort när dom var 4år. Han hade nått hjärtfel tror jag de va.
  • hillee

Bild på magen i v28, Är i v29 nu. Imorrn ska jag till bm, blir spännande att se om magen växt mycket sen sist.
  • hillee
    mfe & marieotyra- tycker faktiskt inte bilden gör sig rättvis, tycker själv att den är mycket större men de kanske bara är inbillning?...haha!

lady84- Skulle va superkul att ha en träff, jag är på! jag har ju lääänge kvar tills mitt bf-datum, så för mig passar de närsom :)

Är de nån som ska på färäldragrupp på backen den 2april? :) 
  • hillee

mfe- vi väntar också en liten tjej :)

igår fick jag hem papper från försäkringskassan att jag får hel graviditetsersättning 12april-31maj, jäkligt skönt att äntligen fått hem de på papper. så snart säger jag byebye work å välkommen ledighet! :)

ska kika igenom apriltråden en sväng :) 

• hillee

Besöket hos barnmorskan igår gick galant, var i v28+2.
    Måste dock börja äta järntabletter varje dag nu.
    Följer min kurva bra, ligger lite under medelkurva :)

Blodtryck: 110/60
    Järn: 111
    Blodsocker: 5,9
    Hjärtljud: 158slag/min
    SF-mått: 25
    Vikt: 70 (+5 totalt) 
    Urin: Ok!

Sen blir man extra stolt över sin lilla bula när bm säger att: din mage är så fin och helt perfekt! :) 

• hillee

vi ska på vår första föräldragruppsträff den 2april, är då i v.31. så det verkar ju vara lite olika när man har träffarna! :) 

tycker vi försöker boka in nån fika snart :) 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012