• hillee

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

IMLVLM- Grattis till lilltjejen! :)

Nu börjar ganska många ha fått sina små, man längtar ju inte bara lite mer nu efter sin egna lilla! 

• hillee

Länge sen jag delade med mig av en magbild, här kommer en iaf i v 34+3 :)
  • hillee

Tycker lunch nästa vecka låter kalas, då de vart/är väldans fullt denna vecka :)
    imorgon ska jag till Bm, längtar till varje gång, att få höra lilla hjärtat-så mys! :) 

• hillee

Dagens besök hos barnmorskan i v.35+2

Blodtryck: 110/70
    Järn: 117
    SF-mått: 33
    Hjärtljud: 150s/min
    Vikt: +9 sen inskrivning 

Huvudet hade sjunkit ner i bäckenet, så nu är vi redo! :) 

• hillee

Har 15dagar kvar, känner inte av nått....har lite sammandragningar men Inge mer än så! Blir spännande att se om man får innan eller efter bf! :)

• hillee

Förhoppningsvis sista besöket hos barnmorskan idag i v.39+3

Blodtryck: 115/70
    Hjärtljud: 135slag/min
    SF-mått: 35
    vikt: +10kg sen inskrivning 

Ny tid 14/6 BF+3. Kände mig jättetrevlig när jag skulle gå från bm "Hejdå, jag hoppas inte vi ses nästa vecka!" 
    Men har inte mycket till känningar av att något skulle vara på gång, sen har jag inte riktigt oddsen på min sida då min mor gick över med alla vi tre syskon.....menmen hoppas man inte behöver gå över allt för länge, längar efter att få se vårat lilla pyre! 

Ni som har fått bäbis nyligen, några tips på saker som ni kände att verkligen va skönt/viktigt/nödvändigt i BB-väskan? :)  

• hillee

Har BF imorgon, längtar så mycket efter att få se våran bäbis!!! :)

• hillee

På självaste BF kl. 14.12 bestämde sig våran prinsessa att komma till världen, 3290g å 49cm kärlek! Helt otroligt vilken känslosam dag!!

• hillee

FÖDDA 12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6) 22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1) 25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1) 11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10) 19 april - parantesen80, pojke 4105g och 51cm (BF+3) 25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7)  3 maj - IMLVLM, flicka 3715g och 51 cm (BF+5)) 13 maj - Tuffs80 flicka 3095g och 50 cm (BF-1) 20 maj - Lady84, flicka, 3130 g och 49 cm (BF+8) 27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5) 31 maj - marieotyra, pojke 3635 g och 51 cm (BF +3) 31 maj- nipnim, flicka 3990 g och 52 cm (BF+3) 3 juni - Zirap, pojke 3955 g och 53 cm (BF+3) 11 juni- hillee, flicka 3290g och 49cm ( På självaste BF) April: 16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken 27 April- Eliin87 Maj: 25 maj - Iccis, andra barnet 30 Maj - bejbisen, tredje barnet Juni: 1 Juni - Ersmark, andra barnet. 16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar) 19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka) 23 Juni - Nyfiiken, första barnet 26 Juni - Umetjejen, första barnet. Juli: 5 Juli - Thelma82, andra barnet 9 Juli - sleepingangels, första barnet 22 juli - Nicolee, första barnet 26 Juli - Kaede, första barnet

• hillee

Oj skickade från mobilen å de vart bara en enda gröt av allt?! :-S

• hillee

En till som surfar via mobilen, så vore gulligt om nån la upp oss me :) hillee- Ruth

• hillee

Ruth växer också så de knakar. 2 månader och väger nu 5090g å 58cm lång! Min stora tjej! Går verkligen för fort, man hinner ju inte med! En månad kvar tills 3månaders sprutan, hur ska/gjorde ni göra, vilka sprutor ska ni ta? Lägga in den mot hepatit?

• hillee
    Nu är det lite skriverier här i vår tråd! Hittade denna listan, kopiera å fyll i ni också. kul att läsa :)

När fick du reda på att du var gravid? 1 Oktober  2011.
    Var bebisen planerad? Jajemen.
    BF? 11 Juni.
    Mådde du illa mycket? Ja, från v.8-16.
    Hur blev ditt hår? Kändes lite tjockare, nu däremot är de tunnare!
    Hade du mycket halsbränna? Bara i slutet, sura uppstötningar.
    Grät du för ingenting? Nej.
    Var du känslig? Lite kanske.
    Vad gillade du för mat? Melon, apelsin, clementin...fräscha frukter.
    När kände du bebisens första sparkar? Runt v.16
    När började du läcka bröstmjölk? När mjölken rann till efter förlossningen.
    Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Nej.
    Sparkade bebisen mycket? Ja, Väldigt mycket...även sega slowmotion rörelser-saknar!
    Fick du bristningar?  Bara på brösten när mjölken kom.
    Blödde du någongång? Hade en miniblödning, men de var ingen fara.
    Levde du på som vanligt? Jajemen, hade en väldigt lätt graviditet.
    Hur gammal var du när du blev gravid? 23år.
    Hur tog dina föräldrar det? De tog det bra.
    Hur tog din partner det? Han som läste av stickan, båda blev chockade och glada!
    Vart bodde du/ni? I Umeå, Backen.
    Hur ofta gick du till mvc? I Början var de väl ungefär 1gång/månad, i slutet varannan vecka.
    Hur många ultraljud gjorde du? 4st, v.12, v.16, v.20, v.? när jag hade blödningen.
    Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Utan komplikationer och ett friskt barn.
    Hur började din förlossning? Slemproppen gick på morgonen, sen fick jag värkar på kvällen.
    Hur många timmar tog din förlossning? 16h från första känningen.
    Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
    Hur mycket var du öppen när du kom in? 3cm.
    Vilken smärtlindring tog du? Bad, lustgas & sterila kvaddlar.
    Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 2h.
    Blev det komplikationer? Nej.
    Fick du sy? Ja, 4 stygn.
    Vad tyckte du var jobbigast? Krystvärkarna, kändes som att hon aldrig skulle komma ut!
    Var du rädd för något? Att spricka, att inte barnet skulle andas typ.
    Skrek du? Ja, åh´ade en hel del också!
    Hur många var inne i förlossningsrummet? Eric, barnmorska, student. Men som mest var dom 8st där inne?!
    Hade du någon nära med dig? Eric, pappan.
    Hur var vikt och längd? 3290g & 49cm
    Ögonfärg: Blåa 
    Hårfärg: ljus brunt typ blond.
    Ammade du? Ja.
    Ammar du nu? Ja.
    Hur gammal är bebisen nu? 6 månader.
    Vad tyckte du om förlossningen? Gick superbra, gjorde helt klart ont, men krystvärkarna var värst!
    Vill du ha en till? Ja.
    Planerar ni ett till? inte än.
    När kommer andra barnet? Om några år.
    Hur är ert förhållande nu? Bara bra :)
    Vilken vecka födde du i? Vecka 39+6, en punktlig liten tjej :)
  • hillee

Ruth är nu 7 månader, har 4 tänder och ålar runt som en tok på golvet. står på alla fyra mycket å slipar på tekniken att krypa iväg-är inte långt bort! kan häva sig upp på knä mot låga föremål. skiker och pratar dagarna lång. från ena dagen till den andra så kunde hon även sitta utan stöd. Har just börjat få i henne annat än ersättning, en kräsen dam! morotspure och gröt är godkänt! :)

Njuter så mycket jag kan av att vara hemma, vill inte tillbaka och jobba. Har gått så himla fort!
    Hur länge har ni planerat att vara hemma med era barn?  

• hillee

Bejbisen- vart har ni köpt hus? Grattis! :)

Vi har också just köpt ett hus. En enplansvilla med källare i Bodbyn, flyttar senast 1/4. Förhoppningsvis tidigare då vi är tokless på att bo på mindre än 30kvm!

Vart bor alla andra någonstans? :) 

• hillee

Bejbisen- vi har tittat på en del hus i djäkneböle också, har erat hus ett lusthus på gården? :)

• hillee

Bejbisen: Okej tur, vi budade nämligen på ett som hade lusthus! men de gick för högt i pris. Tror jag vet vilket hus ni köpt då, visst var trappen i köket? Å väldigt mkt renoverat? :)

• hillee

bejbisen: ja men de va jättefiint hus! :) vårt hus är också helt renoverat, så vi behöver inte göra nånting (förutom lite nere i källaren, men inget direkt måste) känns superskönt nu när man har en liten, vill hellre lägga tid på henne :)

• hillee

Ruth är nu 9månader och tand nummer 7 har precis spruckit igenom! :)

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012