• Catlady

    Vill veta hur det går till....

    Hej på er!

    Hoppas jag kan få svar av er på mina kanske dumma frågor, jag har frågat vänner som opererat sig men alla har olika svar och har gått igenom detta på olika sätt.

    Jag är 160 cm lång och när jag vägde in mig hos läkaren så vägde jag 106,95 kg, det gör väl att jag landar på ett BMI på ca 41,8?

    Alla mina värden är jättebra och ingen diabetes på G men har en förälder med diabetes.

    Enligt min läkare är jag "för frisk" så därför måste jag ha ett högre BMI för att ens få Op, stämmer detta??

    Läkaren har skickat remiss och jag sa att jag kan tänka mig att åka varsomhelst i landet för att genomgå Op.
    igår fick jag då brev från Obecitas avdelningen på Sahlgrenska att jag kommer få en kallelse inom 90 dagar.

    Vad händer på Obecitasavdelningen när jag har blivit kallad?? Något jag ska tänka på??

    Jag har försökt i åratal att gå ner i vikt och 2 gånger med väldigt gott resultat men så kommer nåt ivägen (ont knä) som gör att jag inte kan promenera och röra på mig som jag behöver och då kommer kilona farande igen och då med några bonus kilon på köpet.

    Det står i brevet att man skall ha försökt gå ner i vikt med proffshjälp typ dietist, det är nog det enda jag inte försökt mig på. Kommer det att drabba mig negativt i bedömningen på obecitas?

    Snälla lista en förklaring på vad jag bör tänka på och vad jag inte bör säga inför detta möte på Obecitas, jag oroar snart ihjäl mig för jag orkar inte vara så här stor längre och jag är SÅ redo för att förändra mitt liv.

    Bör jag ta med "bevis" på att jag gått ner i vikt tidigare??

    Snälla snälla snälla, ge mig svar och goda råd på vägen så blir jag OTROLIGT tacksam.

    P.S. bör tillägga att jag har ett heltidsarbete som är väldigt stillasittande så nån motion på arbetstid får man ju inte.

  • Svar på tråden Vill veta hur det går till....
  • Catlady

    Det var meningen att detta inlägget skulle hamna i Gastric Bypass tråden men ny på detta som jag är så lade jag in det som en helt ny tråd, jag är iallafall jättetacksam för alla svar som jag kan få )

Svar på tråden Vill veta hur det går till....