• Anonym (Ängelmamma09)

    Trött på pappan till min ängel!

    Jag har en dödfödd dotter med en så ganska...Udda man. Vi hade varit ihop i ca 1½ år, så blev jag gravid med min dotter. Vi hade inte världens bästa förhållande, men vi bestämde oss för att behålla barnet ändå.
    Runt v14 insåg jag vilket jävla misstag jag gjort, som skaffade barn med HONOM. Mannen kunde inte vara nykter om så hans liv hängde på det. Han sket totalt i alla besök hos våran BM, skyllde på att han försov sig eller att hans MAMMA inte gav honom busspengar(han var DÅ 28...). Men jag bet ihop & kämpade vidare, ville inte att vårat barn skulle få växa upp utan oss tillsammans.

    Men fick nog runt v20! Av olika skäl;
    * Han höll på att skita i RUL;et, för han var bakfull
    * Han sket i första hjärtljuden, för att hans polare ville supa
    * Han var otrevlig mot min familj, påstod att jag försökte lura på honom ett barn
    * Orkade inte ha en alkoholist i mitt barns liv

    Så jag gjorde slut, som vänner trodde jag. Han sket i mig & bebis från den dagen jag gjorde slut. Jag sms;ade honom varje gång jag fick en tid till BM, jag sms;ade & uppdaterade hur magen mådde & hjärtljuden. Fick ingen respons tillbaks.
    Runt när jag var i v28 fick jag nog, ringde upp honom & sa rakt ut att om han ens vill ha en CHANS att finnas i barnets liv, så ska han dyka upp på nästa BM-besök. Annars ansöker jag om ensam vårdnad & skiter i honom.
    Han dök upp! Han fick höra hjärtljuden, en enda gång. Han fick känna på lite sparkar, när bebisen buffade runt som en galning.

    Men så bestämde HAN att han inte hade tid att följa med på fler besök, jag skulle ringa när förlossningen startade. Ok, visst...Då sa han iallafall hur han ville ha det.

    19;e april 2009, efter en veckas sjukdom & sängliggande, konstateras det att våran bebis somnat in. Jag var i v32 när hon somnade in, var sjuk hela v33 & födde henne v34. Han kom upp till Spec-förlossningen utan bråk, var med hela tiden & stöttade mig genom förlossningen.

    Men sen så började allt igen! Så HIMLA synd om honom, han drack dagligen, använde VÅRAN DÖDA DOTTER som skäl att dricka. Då fick jag nog, jag klippte alla band med honom. Ett tag åtminstone, kände inte att jag orkade hantera honom när jag skulle ta hand om mig själv.
    Det är nu ca 3 år sen vi fick reda på att vi väntade henne & han håller på ÄN! Varje chans han får via sms eller msn "Jag saknar våran dotter, jag fattar inte hur jag ska orka". JAG har orkat "gå vidare", jag har kämpat för mitt liv nu!

    Men det tar inte slut där...Min nuvarande pojkvän var ihop med en tjej som mitt ex varit ihop med. Dom har bra kontakt än, dessa två exen. Han sitter & berättar hur jag "psykat sönder honom gällande våran dotter", som hon sedan berättar för min pojkvän. Jag fick en jävla chock när han berättade att det är MITT fel att mitt ex mår skit.

    Jag är så FÖRBANNAT trött på den jäveln!!!! JAG har lyckats resa mig & bli stark igen, JAG som dessutom lider av Borderline. Jag blev dessutom moster till en liten flicka 10 dagar efter min ängel föddes, men jag har ändå lyckats bygga upp mitt liv. Min systerdotter är mitt lilla liv just nu, det är tack vare henne jag orkar vissa dagar.

    Ville bara skriva av mig, för jag orkar inte prata om detta bland mina vänner. Får hela tiden höra "Men klart att han  också mår dåligt!" Nej tack...Vill inte höra mer sånt nu 

  • Svar på tråden Trött på pappan till min ängel!
  • Anonym

    Det är klassiskt alkoholistbeteende att skylla motgångar på andra än sig själv. Han är en självisk idiot, precis som alla andra alkoholister, och du måste lära dig att det är han som är patetisk och att han inte kan påverka dig längre. Det han säger ska inte kunna såra dig eftersom du inte bryr dig.

    Men, sen fattar jag att det inte är så enkelt att nå dit. Det tog mig flera år, men gud så skönt det är nu när jag vet att min alkoholiserade pappa kan kläcka ur sig vad han vill utan att jag bryr mig. I mina ögon är han bara en sorglig gestalt som tycker synd om sig själv, medan alla andra har gått vidare. Det hoppas jag att du också kommer kunna göra. Kram!

  • Anonym (Ängelmamma09)
    Anonym skrev 2011-09-29 21:02:50 följande:
    Det är klassiskt alkoholistbeteende att skylla motgångar på andra än sig själv. Han är en självisk idiot, precis som alla andra alkoholister, och du måste lära dig att det är han som är patetisk och att han inte kan påverka dig längre. Det han säger ska inte kunna såra dig eftersom du inte bryr dig.

    Men, sen fattar jag att det inte är så enkelt att nå dit. Det tog mig flera år, men gud så skönt det är nu när jag vet att min alkoholiserade pappa kan kläcka ur sig vad han vill utan att jag bryr mig. I mina ögon är han bara en sorglig gestalt som tycker synd om sig själv, medan alla andra har gått vidare. Det hoppas jag att du också kommer kunna göra. Kram!
    Jag är uppväxt med en alkoholiserad styvmor, så valet att göra slut med pappan var lätt! Men jag blir så förbannad, att han inte kan ge sig...Jag & han har inte haft någon form av relation sen sommaren 2009, jag fick nog av att leka mamma åt honom när jag själv gick på sparlåga för att orka leva liksom
  • roffe
    Anonym skrev 2011-09-29 21:02:50 följande:
    Det är klassiskt alkoholistbeteende att skylla motgångar på andra än sig själv. Han är en självisk idiot, precis som alla andra alkoholister, och du måste lära dig att det är han som är patetisk och att han inte kan påverka dig längre. Det han säger ska inte kunna såra dig eftersom du inte bryr dig.

    Men, sen fattar jag att det inte är så enkelt att nå dit. Det tog mig flera år, men gud så skönt det är nu när jag vet att min alkoholiserade pappa kan kläcka ur sig vad han vill utan att jag bryr mig. I mina ögon är han bara en sorglig gestalt som tycker synd om sig själv, medan alla andra har gått vidare. Det hoppas jag att du också kommer kunna göra. Kram!
    Ja klart han är en idiot, det är ju inte precis så att alkoholism är en sjukdom ....... eller?
    Patetisk, mja men hur mkt hjälp har han fått, har nån kört honom till psykakuten eller ett behandlingshem osv?
    Shit vad folk dömer snabbt utan att ens veta hur mycket hjälp han har fått. Det verkar inte som han fått någon hjälp öht. Iaf skriver inte Ts om det alls.

    Och även om han är sjukt jobbig som dricker och beter sig illa, så har han oxå känslor. Jag vill inte försvara folk som beter sig illa, men det finns oftast en bakomliggande orsak som inte alltid är så lätt att hantera. 

    Många som dricker är inte själviska, men de mår dåligt och klarar inte av att tala om svåra saker, de vill hellre inte känna alls än att känna jobbiga saker. Jag förstår dom till viss del, det finns mkt jag önskar jag aldrig behövt känna i mitt liv. Dock har jag inte tagit till flaskan på det sättet, men min pappa gör det. Han har ställt upp för mig sedan dag 1, han är aldrig otrevlig mot mig eller elak. Men han klarar inte av ångest på samma sätt som jag. Då dricker han. 

    Vacker syn på livet du måste ha som tycker alla alkoholister är idioter. Jag tycker alla som generaliserar folk pga sin egen uppväxt/erfarenhet är ännu värre. 

    Fantastiskt bra att du lyckas gå vidare och må bra efter det du varit med om. 
  • roffe

    Mitt råd till Ts är, be dina vänner sluta prata om honom och blocka av honom helt om du känner att du inte orkar mer. 

  • Anonym (en i samma båt)

    Du är stark som tagit dig vidare och byggt upp ditt liv, du är verkligen en kämpe!
    Jag förstår till viss del hur hemskt du måste ha det. Jag bröt med en alkoholist/narkoman som efter en svår abort (jag dog nästan av blodförlust och infektion efter) använde min sjukhusvistelse som svepskäl för att "börja" igen, dvs. sluta dölja sitt knarkande.
    Gå aldrig, aldrig på att det är ditt fel! Hur väl man än vet att det inte är sant är det lätt att börja tvivla, gör inte det.
    Att han påstår att du psykar honom kan mycket väl vara hans dåliga samvete över vilken skit han är, för javisst har han också känslor, men han har fan ingen rätt att dra ner de han har nära sig. Varför skulle du ta hänsyn till vad alkoholen gjort med hans person? Du led nog fanimej mer än han någonsin gjort över barnet, har du funderat på att han kanske ältar för att få DIG att må dåligt? Många gånger vill de dra ner den andra parten och slippa vara den enda på botten, om inte annat för att "hämnas" för att du har ett bra liv.
    Det här är inte universella sanningar såklart utan bara mina erfarenheter från mitt eget personliga helvete. De kanske inte stämmer i ditt fall, men jag ville bara säga att vi är flera som har liknande erfarenheter och att du som kommit såhär långt har all möjlighet att leva fullt ut och ett bra liv. Bryt på msn, byt nummer och be dina vänner att inte berätta vad han gör/säger. Ge honom ingen chans att manipulera dig utan lev ett gott liv och ös kärlek över din systerdotter :)

  • Anonym (Ängelmamma09)
    Anonym (en i samma båt) skrev 2011-09-29 21:59:42 följande:
    Du är stark som tagit dig vidare och byggt upp ditt liv, du är verkligen en kämpe!
    Jag förstår till viss del hur hemskt du måste ha det. Jag bröt med en alkoholist/narkoman som efter en svår abort (jag dog nästan av blodförlust och infektion efter) använde min sjukhusvistelse som svepskäl för att "börja" igen, dvs. sluta dölja sitt knarkande.
    Gå aldrig, aldrig på att det är ditt fel! Hur väl man än vet att det inte är sant är det lätt att börja tvivla, gör inte det.
    Att han påstår att du psykar honom kan mycket väl vara hans dåliga samvete över vilken skit han är, för javisst har han också känslor, men han har fan ingen rätt att dra ner de han har nära sig. Varför skulle du ta hänsyn till vad alkoholen gjort med hans person? Du led nog fanimej mer än han någonsin gjort över barnet, har du funderat på att han kanske ältar för att få DIG att må dåligt? Många gånger vill de dra ner den andra parten och slippa vara den enda på botten, om inte annat för att "hämnas" för att du har ett bra liv.
    Det här är inte universella sanningar såklart utan bara mina erfarenheter från mitt eget personliga helvete. De kanske inte stämmer i ditt fall, men jag ville bara säga att vi är flera som har liknande erfarenheter och att du som kommit såhär långt har all möjlighet att leva fullt ut och ett bra liv. Bryt på msn, byt nummer och be dina vänner att inte berätta vad han gör/säger. Ge honom ingen chans att manipulera dig utan lev ett gott liv och ös kärlek över din systerdotter :)
    Jag har mest kontakt med honom, för att veta vad han ställer vid graven. För jag vill ju ogärna städa bort det han ställt dit...Jag må hata honom mer än livet själv, men min dotter förtjänar ändå att hennes pappa får ha saker vid graven.

    Jag känner mig bara så förbannat jävla BRA att jag inte använder henne som svepskäl till något. Att jag överlevt utan hans jävla hjälp, jag har kämpat hela vägen själv. Han har funnits med när han varit tvungen typ...Efter begravningen så började han sitt gamla liv med alkohol & ligga runt med allt & alla. Jag ska väl vara tacksam att jag inte fått någon sjukdom efter mina år med honom!
  • Anonym (Ängelmamma09)
    roffe skrev 2011-09-29 21:21:20 följande:
    Ja klart han är en idiot, det är ju inte precis så att alkoholism är en sjukdom ....... eller?
    Patetisk, mja men hur mkt hjälp har han fått, har nån kört honom till psykakuten eller ett behandlingshem osv?
    Shit vad folk dömer snabbt utan att ens veta hur mycket hjälp han har fått. Det verkar inte som han fått någon hjälp öht. Iaf skriver inte Ts om det alls.

    Och även om han är sjukt jobbig som dricker och beter sig illa, så har han oxå känslor. Jag vill inte försvara folk som beter sig illa, men det finns oftast en bakomliggande orsak som inte alltid är så lätt att hantera. 

    Många som dricker är inte själviska, men de mår dåligt och klarar inte av att tala om svåra saker, de vill hellre inte känna alls än att känna jobbiga saker. Jag förstår dom till viss del, det finns mkt jag önskar jag aldrig behövt känna i mitt liv. Dock har jag inte tagit till flaskan på det sättet, men min pappa gör det. Han har ställt upp för mig sedan dag 1, han är aldrig otrevlig mot mig eller elak. Men han klarar inte av ångest på samma sätt som jag. Då dricker han. 

    Vacker syn på livet du måste ha som tycker alla alkoholister är idioter. Jag tycker alla som generaliserar folk pga sin egen uppväxt/erfarenhet är ännu värre. 

    Fantastiskt bra att du lyckas gå vidare och må bra efter det du varit med om. 
    Han har blivit erbjuden hjälp KONSTANT under mitt förhållande med honom. Men han har nekat till all hjälp, för han vill ha en ursäkt att dricka sig full varje vaken stund.

    Vi hade en kontakt med en kurator efter våran dotters död, där han tog över helt. Det var så HIMLA synd om honom, jag blev helt bortglömd. Jag lyckades få en enda egen tid med henne, då fick jag bara höra att jag måste finnas där för honom. Men jaha, jag då? Mamman, som förlorat barn också? Som inte ens får gråta för mannen i fråga?

    När han inte dricker, så är han världens bästa kille. Men tyvärr så måste han dricka varje tillfälle han får över & jag orkar inte ha en sån man i mitt liv. Han kommer säkert bättra sig när han hittar den rätta kvinnan, men jag är uppriktigt sagt trött på hela "Det är så synd om mig, buhu"-attityden han har
  • WhiteRussian

    Det är nog med skit för dej nu !! Blev lite gråtfärdig när jag läste din tråd.

  • Kattdamen

    Var det inte så att din nuvarande pojkvän lämnade den här tjejen för dig? Möjligt är att hon är förbannad, och vill ha din pojkvän tillbaka.

    Varför inte bara bryta kontakten helt?

  • Anonym

    Beklagar


    Kan inte annat n skriva som någon annan här blocka av honom helt om du känner att du inte orkar mer. 
Svar på tråden Trött på pappan till min ängel!