• Suck och suck

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Jag köpte ett par Meindlkängor för 2500:- typ som de här www.addnature.com/product.aspx förra vintern. Hjälp har de höjt priset ytterligare? Ett par prisbelönta vandringskängor är det iallafall. När det gäller komfortabla skor så är det som att jag är beredd att betala hur mycket som helst.
    Ett par snygga eller bara ett par vanliga finskor äger jag inte ens. För jag kan inte ha det på mig. Så mig kan ni inte ens ha på en bjudning, trots att jag kan betala ett så högt pris som ts anger för ett par skor.

• Suck och suck
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-09-30 23:36:51 följande:
    Nej. Jag prioriterar inte skor på det sättet, avskyr faktiskt att handla skor om jag skall vara ärlig. Jag hade hellre lagt pengarna på en jacka/kappa (om summan nu skall handla om kläder). Min smärtgräns för skor ligger runt femtonhundra kronor.
    Jag hatar också att handla skor.
  • Suck och suck

Faktum är, att när jag köpte billigare skor, vinterstövlar och dylikt (nu förtiden har jag bara kängor på vintern) så var man ju i princip ALLTID tvungen att klacka om dem efter ett tag, och de räckte max en vinter, och egentligen så var det dyrare då för mig med vinterskoköp än när jag var tvungen att köpa mer stabila och fotriktiga skor. För i princip alltid, när de är sådär stabila och fotriktiga, så är de dyrare och så har de samtidigt kvalitét. Men det är väl för det är kängor också? I princip alla stövlar med klack (hur dyra de än är?) måste man väl klacka om efter ett tag?
    Hur som, när jag själv gick över till kvalitetsskor, som då innebar kängor eller walkingskor, på vintern, så blev det billigare i längden.
    Men om man köper såna där billiga kängor på Skopunkten och liknande, hur är det med den hållbarheten nuförtiden? (Var så länge sen jag köpte såna kängor) Jag tycker ofta det ser ut som att folk går med trasiga såna skor?

• Suck och suck
    prospicientia skrev 2011-10-01 16:46:57 följande:
    Men det är lätt att lura sig. Jag har använt ett par Ecco-skor med Gore-tex ett par gånger. De är bekväma, praktiska och framförallt passar de fötterna! De har väl kostat runt 1400.
    Ecco kan nog vara av sådär lite sämre kvalitét faktiskt.? Trots att de är dyra.
    Jag har kört på Rockport några år. Drygt en tusenlapp i Rockport-butiken på NK. KLART mer prisvärt än ett par lågpriskängor.
    Men sen går jag faktiskt ner kängor väldigt lätt, på annat än sulorna, (jag pronerar ner dem) så jag måste ändå byta efter ett tag.
  • Suck och suck

Jag kan få ha STORA utlägg på skor som ändå inte fungerar Så ni kommer häpna över kostnader jag har. För även om mina dyra skor (typ dyra gympadojor) är väldans fotriktiga, så kanske mina fötter krånglar ändå Är oroliga för mina nya dyra "New Balance" på 1400:- för jag verkar gå snett i dem Jag både pronerar och suprenerar och har såna här fotbäddar. Å GUD VAD MYCKET KRÅNGEL jag har med detta!!! Och dessa jädra fotbäddar som ska bli riktiga i.
    Lyllo er som kan slänga ut 3000:- på ett par ickefotriktiga finskor och inte ha några som helst ortopediska problem att gå i dem. Och jag då, som till och med köper superdyra fotriktiga skor, kan få problem så jag är tvungen att kassera skorna (eller kanske sälja dem då, om det går att sälja vidare dem).

• Suck och suck

Ov, härligt med medeltidskläder. Jo, man måste väl nästan sy själv om det ska bli bra. Det är dåligt med affärer i Stockholm.
    Mina Meindlkängor sägs också vara handgjorda. Men som sagt, jag går säkert ner dem snart. Spelar ingen roll hur stadiga kängor, jag PRONERAR ner dem! Jag pronerar ner mina skor, fortare än sulor slits, tyvärr.

Jag tycker för övrigt att det är problematiskt att hitta kvalitetslakan nuförtiden. De är alltid sådär mjuka och slippriga. Eller så är de som sandpapper. De slarvar mer nuförtiden när de väver lakan (eller hur gör man det?) LAKAN är mitt andra stora problem förutom skor.

• Suck och suck

Jag har ju fotbäddar Mimmlas. Men jag går ner skorna ändå.
    Oj, Hemtex har inga lakan jag gillar längre!

Brünnhilde skrev 2011-10-02 13:24:42 följande:
    Jag tycker för övrigt att det är problematiskt att hitta kvalitetslakan nuförtiden. De är alltid sådär mjuka och slippriga. Eller så är de som sandpapper. De slarvar mer nuförtiden när de väver lakan (eller hur gör man det?) LAKAN är mitt andra stora problem förutom skor.
    Jag vet! Jag löste det så, att jag köpte begagnade linnelakan på Blocket. Tjocka, vita, och överlakanen med hålsöm som man viker över täcket så att täckets färg syns genom mönstret. De var inte ett dugg slitna. 

Alternativet idag är antagligen att väva själv, men tiden fattas liksom... 
    Ja, det är väl kanske lösningen då, att köpa in på Blocket. Tänk, vad bra lakanen var förr. Härligt tjocka. Borås har ju lagt ner nu också. De hade annars bra lakan.

(Hi, hi, vad tråden blev ot )
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?