• straw2008

Men för livet efter normal förlossning

Av dessa anledningar krävde jag snitt, vägrar bli förstörd i underlivet!! Alla kvinnors rättighet!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Nica01 skrev 2011-10-13 14:11:40 följande:

Jag har faktiskt ingen djävla aning om varför vården är så urkassa på att informera om risker med en vaginal förlossning och hela tiden kommer dragande med att ks är förenat med så mkt högre risker. För det är ju ren och skär lögn eller ialla fall omoralisk hantering av statistik. Man lägger ihop alla ks, planerade såväl som urakuta i samma kategori och säger att risken för komplikationer är högre. Ja, självklart är det det. Akuta och och uraktuta snitt är ju förlossningar som har börjat som vaginala och som hastigt och inte särskilt lustigt fått avbrytas för att något har gått fel dvs en komplikation.

Jag har fött både vaginalt och med planerat snitt. Hörde inte ett enda gott ord om snitt inför min första förlossning och var helt hjärntvättad själv. Trodde att det var direkt korkat att önska sig snitt. Tyvärr ledde den förlossningen + en sjukdom som utlöstes av traumat (fysiskt ej psykiskt) av den förlossningen till att jag inte kan/får föda vaginalt.

Så inför mitt planerade snitt så var alla inom vården jag träffade så himla positiva till snitt. Narkosläkaren berättade tom för mig att många studier visade på att risken för komplikationer för mamman var så mkt mindre vid planerat ks och att för barnet var det sååå mkt säkrare. Lustigt hur olika information jag fick inför dessa förlossningar....

De vill givetvis peppa kvinnor att föda vaginalt då det är billigare.

Men för en enskild individ kan det ju vara otroligt "kostsamt"

Som sagt, jag krävde snitt o ALLA jag träffade på vägen var otroligt positivt inställda till detta.
  • straw2008
    Anonym (Arg!) skrev 2011-10-13 12:23:06 följande:
    Tycker det är skamligt att dessa problem inte tas upp mer. Varför så extremt mycket fokus på de ökade kejsarsnitten och alla risker med detta...? Jag vill verkligen hitta statisk på skadorna efter snitt VS vaginal förlossning. Jag är ganska övertygad om att det medvetet inte publiceras sådana siffror. Skulle vilja se hur många barn som får syrebrist och fastnar under vaginala förlossningar. Hur många kvinnor som har bestående men. Det måste handla om pengar. Vi har inte råd att alla kvinnor som haft en hemsk första vaginal förlossning ska erbjudas snitt. Därför blir man totalt hjärntvättad om alla hemska risker för barn och mamma. För att inte tala om den missslyckade anknytningen och amningen efter snitt, helt otroligt att det ens blir människor av snittade barn!!
    haha kan bara göra hands up... s¨SJUKT !!!!
  • straw2008

För er som vill ha snitt kan jag tipsa om att ljuga om sexuella övergrepp hota med att ta livet av er osv osv men först kan ni börja me att be snällt. Jag sa som det var att jag har en aborttid bokad om jag inte fåt snitt SÅ rädd är jag. Fick snitt på 5 min utan att behöva allas runt till aurora eller så.

Svar på tråden Men för livet efter normal förlossning