• JE81

fisteloperation, livrädd

Hej

Mina problem började oxå med en  analabcess för snart 5 år sedan.(har fött ett barn där emellan och så tog det 1,5 år innan dom op den första gången)  Första gången skar dom ett snitt i den för att tömma den men sen upptäckte dom att det var en fistel. Har opererats 2 ggr där dom klöv den men den kom tillbaka. I våras provade dom i malmö att sätta en tråd och sen skulle dom operera den igen men när jag väl var sövd så upptäckte dom att den var för hög så dom gjorde ingenting.
    Nu gjorde jag en ny op den 5 okt där dom sydde igen öppningen i tarmen och sen drog över slem hinna inne i tarmen som dom sydde fast. och så klöv hon gången. Idag upptäckte jag dock att öppningen på huden läkt men det är en böld bakom och om jag trycker på den rinner det ut vätska ur analöppningen Rynkar på näsan vet inte om den läkt denna gången heller. ( ska på åter besök nästa vecka) 
    Det har inte varit några problem att dom har skadat slutmuskeln men jag är lika nervös varje gång dom söver mig, man får helt enkelt lita på dom.
    Har oxå funderat på om jag inte kan leva med den men samtidigt så är det inte roligt att ha något som läcker hela tiden. 
    Vill bara få bort den men den är så himla envis men jag får var vara lika envis för nån gång ska det väl lyckas!
    Fråga gärna om det är något annat du vill veta. 

• JE81

Kollar denna tråden ibland om det är någon annan som undrar något!?
    Har op en gång till efter detta och då klöv dom min slutmuskel och det läkte fint dock ville inte fistel gången läka denna gången heller så vi gör en ny efter denna bebisen i dec! :) 

• JE81

Hej nu är det dax igen för en ny operation i Malmö :( tanken är att klyva slutmusklen igen och hoppas att det läker! Har inte jätte mycket problem just nu men lite av min slutmuskel brast förra op dock märker jag inte av detta så mycket. Men min doktor sa idag att om 20-30 år kan problemen bli värre då man med åren kan få ett försämrat bäckenbotten.

Svar på tråden fisteloperation, livrädd