fisteloperation, livrädd
Allt började med en analabcess för snart 2 år sen, stor sådan, blev jättesjuk, hamnade på akuten med en undertemp och 35gader och en smärta värre än att föda barn på tvären, hade över 300 i sänka (normalt är mellan 8-10) blev akut uppskuren och bölden tömdes, allt va frid och fröjd. Men dom fick inte bort allt utan bölden fortsatte och "vara spräcka och göra ont, antibiotika, ytterliggare en operation som egentligen inte hade behövds göras då bölden "tömt sej själv enligt läkaren, och jag är INTE den som gärna går till läkaren utan bara när ja verkligen inte stått ut längre, vilket ha dragit ut på hela grejen, så nu nästan 2 år senare så fick jag en magnetröntgen som visade sej att absessen blivit till en fistel, en låg sådan som går genom slutmuskeln. Har inga besvär längre bara att den finns där, lite ont ibland kanske, men då klämmer ja bara ut lite blod så känns den inte längre på några veckor, MEN dom vill att ja ska opereras för detta nu, vilket ja är livrädd för eftersom jag läst att man kan få avföringsläckage, och mest rädd är ja att dom skär helt sönder min slutmuskel så ja inbillar mej att ja kommer få stomipåse :( fy då dör jag hellre känns det som. Jag har ju mycket hellre kvar denna lila fistelgång som inte ens stör mej elr gör ont, kan hellre leva med den än att få dessa men :( !! Har ingen att prata med ang min rädsa för komplikationer, min pojkvän bara skämtar bort det! Men att va 30 år och läcka avföring är min fasa, nästan fobi!
Har nån råkat ut för detta som kan tala om hur det blev för er?? HJÄLP!!