• Asaskold

fisteloperation, livrädd

2016.. Undrar om någon läser här ännu??

Min fistelproblematik har hållt på nu i 3.5 år!

Fick som de flesta en perianal absess! Op i Karlstad då de klöv bort en bit av slutmuskeln! Efter det fick ja läckage problem! Ytterligare 3 op i Karlstad tills de insåg att de va för svårt för dem där, blev skickad till Malmö (fantastiska läkare ??) de lagade min slutmuskel och det va ingen lätt operation men de va nöjda! Dock kommer ja aldrig bli 100% tät! Gasläckage och läckage efter toabesök lever ja med nu! Det är ju bättre än innan och Malmö är fantastiska.. Bara att ringa om det är något! Är nu satt i ett steg program för att få det lite drägligare! Testar inolaxol och är nu uppe i 2 ggr per dag! Ibland fungerar det riktigt bra och ja slipper läckage men oftast får jag det ändå! Men har fått ett hjälpmedel så jag kan spola ur om det behövs! Det är ju jättebra om man måste på dass tex innan vi åker till badhuset! Kan säga att mina 2 barn knappt varit där... Och jag är 32 år, 2 små barn på 2 och 4 och pga alla problem har vi oftast varit hemma bara! Det gör kan ja lova att man känner sig som en usel och tråkig mamma! Men det är ju inte så såklart! ???? Hade nån sagt till mig under mitt första år att jag fick välja Stomi hade jag inte tvekat! Och kommer problemen åter så väljer ja det! ???? Alla vi som lever med detta vet hur jobbigt det är, ibland känns det skönt att prata med någon som förstår! Hoppas det går bra med alla er som skrivit! ?? Om någon känner för det så kan man alltid slänga iväg ett mail.. asas.massage@hotmail.com

Svar på tråden fisteloperation, livrädd