Förlamande trötthet efter mat?
Jag vet inte vad det är men har haft det i någon vecka..
Men så fort jag ätit så blir jag så förlamande trött känns som jag ska somna där jag sitter!!
Någon som känner igen det?
Jag vet inte vad det är men har haft det i någon vecka..
Men så fort jag ätit så blir jag så förlamande trött känns som jag ska somna där jag sitter!!
Någon som känner igen det?
hur lång tid efter måltiden känner du så? Då jag fick min diabetes, kände jag mig extremt trött ca 45-2 timmar efter måltid. Kunde sova i flera timmar.
Prova att äta renare mat - d.v.s. låta bli att blanda så många livsmedel i ett mål. Håll dig till 3 saker per mål.
Ät mindre snabba kolhydrater, sånt blir man ju trött av efter sockerkraschen.
Håll det fräscht! Ät mycket grönsaker istället för pasta, potatis och ris. Gör inte stabbiga såser och en massa rött kött. Fisk och kyckling är bättre isåfall! Mejeriprodukter kan vissa ha svårt för också.
Jag är ju mkt tröttare annars oxå men just efter maten så "kraschar" min kropp.
Det har gått så långt att jag knappt vill åka hemifrån eller träffa folk eftersom jag är så trött!
Har kollat sköldkörteln och den är ok samma som blodmängden eller vad det heter. Och har ingen infektion i kroppen.
Andra symtom hård i magen( har varit en låång tid), ont i huvudet..
Jag rör på mig och sover lagom och även när jag sovit mer så hjälper inte ens det!
Du kanske inte dricker tillräckligt mycket vatten? Ang. hård i magen och huvudvärk.
Är du överviktig?