• Anonym

Förlamande trötthet efter mat?

Jag vet inte vad det är men har haft det i någon vecka..
    Men så fort jag ätit så blir jag så förlamande trött känns som jag ska somna där jag sitter!!

Någon som känner igen det? 

• Svar på tråden Förlamande trötthet efter mat?
  • Anonym

hur lång tid efter måltiden känner du så? Då jag fick min diabetes, kände jag mig extremt trött ca 45-2 timmar efter måltid. Kunde sova i flera timmar.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-03 15:41:48 följande:
    hur lång tid efter måltiden känner du så? Då jag fick min diabetes, kände jag mig extremt trött ca 45-2 timmar efter måltid. Kunde sova i flera timmar.
    Tycker ändå att det kommer relativt snabbt. efter kanske en halvtimme. Men jag har läst om diabetes och jag har inte gått ner i vikt och är definitivt inte lös i magen. :/
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-03 16:04:10 följande:
    Tycker ändå att det kommer relativt snabbt. efter kanske en halvtimme. Men jag har läst om diabetes och jag har inte gått ner i vikt och är definitivt inte lös i magen. :/
    jag fick typ 2 diabetes, vilket gjorde att jag inte gick ner i vikt, drack inte mängder vatten eller var lös i magen. Boka en tid och kontrollera för säkerhetsskull. Om inte det du kanske äter för stora portioner som kroppen kämpar med att smälta?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-03 16:15:53 följande:
    jag fick typ 2 diabetes, vilket gjorde att jag inte gick ner i vikt, drack inte mängder vatten eller var lös i magen. Boka en tid och kontrollera för säkerhetsskull. Om inte det du kanske äter för stora portioner som kroppen kämpar med att smälta?
    Det är efter varje måltid, olika mat och olika strl...

Men hade du några andra symtom? 
  • Anonym

Prova att äta renare mat - d.v.s. låta bli att blanda så många livsmedel i ett mål. Håll dig till 3 saker per mål.
    Ät mindre snabba kolhydrater, sånt blir man ju trött av efter sockerkraschen.

Håll det fräscht! Ät mycket grönsaker istället för pasta, potatis och ris. Gör inte stabbiga såser och en massa rött kött. Fisk och kyckling är bättre isåfall! Mejeriprodukter kan vissa ha svårt för också.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-03 16:22:23 följande:
    Det är efter varje måltid, olika mat och olika strl...

Men hade du några andra symtom? 
    var irriterad och elak då blodsockret förmodligen var högSkrattande.
  • Anonym

Jag är ju mkt tröttare annars oxå men just efter maten så "kraschar" min kropp.

Det har gått så långt att jag knappt vill åka hemifrån eller träffa folk eftersom jag är så trött!

Har kollat sköldkörteln och den är ok samma som blodmängden eller vad det heter. Och har ingen infektion i kroppen.

Andra symtom hård i magen( har varit en låång tid), ont i huvudet..

Jag rör på mig och sover lagom och även när jag sovit mer så hjälper inte ens det! 

• Anonym

Du kanske inte dricker tillräckligt mycket vatten? Ang. hård i magen och huvudvärk.

Är du överviktig?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-03 16:25:20 följande:
    var irriterad och elak då blodsockret förmodligen var högSkrattande.
    haha det kanske är dte då ;)

jag märker ju om jag inte får i mig mat regelbundet att jag blir grinig och irriterad även tröttare (innan denna trötthetsdvalan slig in ;) )
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-03 16:27:18 följande:
    Du kanske inte dricker tillräckligt mycket vatten? Ang. hård i magen och huvudvärk.

Är du överviktig?
    dricker ordentligt. jag har några extra graviditetskilon kvar men inte något extremt.
Svar på tråden Förlamande trötthet efter mat?