Hur har ni det med sexlivet? Ni som kämpat länge...
Ni som har kämpat länge för att få en bebis, hur tycker ni att ert sexliv påverkats?
Jag känner nämligen att min sexlust drastiskt har minskat de senaste åren. Vi körde först oskyddat i några år då vi tyckte att det vore roligt att bli med barn men vi gick inte in för det med 100%. Då tyckte jag att det kryddade sexlivet lite. Det blev spännande men jag blev inte jätteledsen när mensen sen kom. Nu har ju åren gått och det är nu 1 och ett halvt år sedan vi sökte hjälp. Vi har gjort utredningen och väntar nu på insemination. Allt tar ju sån jäkla tid! De senaste två åren har jag bara börjat tänka på bebisar så fort vi börjar gosa. Om jag vet att jag har ägglossning så innebär det jättemycket stress eftersom jag har svårt att koncentrera mig på sexet utan bara på resultatet så att säga. Om jag inte är i närheten av ägglossning blir sex ointressant. Det är värst innan sexet. När vi väl satt igång brukar det släppa lite.
Jag börjar tycka att det här är jobbigt. Nu förtiden blir det att vi har sex mer sällan men då vi har det är det ofta väldigt bra och väldigt intensivt eftersom man väntat så länge
Min undran är hur ni andra par som är i samma sits har hanterat detta? Har ni några bara tips?