• Eweluna

    Transferpapper, trycka motiv på ljus

    Hej! Jag skulle vilja trycka motiv på ljus, t.ex. "god jul" på röda ljus tills i jul.
    Då har jag hittat ett speciellt papper (transferpapper) som man tydligen kan skriva ut det valda motivet på och därefter lägga det i blöt och trycka på ett ljus, om jag har förstått allt rätt. 

    Jag undrar om någon har nån erfarenhet av detta och isf några bra butiker/hemsidor som man kan beställa dessa speciella papper ifrån. Och är detta brandfarligt? Är det svårt att få det bra??

    tack på förhand! 

  • Svar på tråden Transferpapper, trycka motiv på ljus
  • Karro83


    Jag har provat en annan grej som blev riktigt bra. Jag värmde fast text/figurer på blockljus.

    Stämplade med vanlig stämpelfärg, behöver inte vara vattenfast, på en näsduk/ansiktsservett. Sedan drog jag bort alla lager utom det översta o så klippte jag ut texten, la den kloss inpå ljuset och höll fast det med en bit bakplåtspapper. Sen gick jag ut i garaget o hämtade sambons värmepistol o värmde fast texten. Jag hade på mig en grytvante för det blir jädrigt varmt. Man får akta så man inte värmer för nära ljuset eller har för hög värme för då smälter stearinet. Man ska förstås ha en embossingfön, men man tager vad man haver...
Svar på tråden Transferpapper, trycka motiv på ljus