Inlägg från: Anonym (Vill ha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill ha)

Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?

Hur kan det komma sig att en del transor är mycket sötare och gulligare klädda än "riktiga" tjejer? Jag önskar att tjejer klädde sig mycket femininare och flickigare än de gör idag.Som de goda exemplen ovan.
  • Svar på tråden Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?
  • Anonym (Vill ha)
    faffner skrev 2011-10-03 23:00:15 följande:
    Det finns tjejer med den stilen, eller liknande stilar. Ta t ex tjejer som har "lolita"-stilen. Sedan drar väl transorna, eller åtminstone showtransorna det feminina till sin spets. Annars är det väl en smaksak. Jag tror att den där stilen är för extrem för många, och många tycker nog att det rent utsagt är skitfult ;)
    Jo Lolitorna är det gyllene undantaget såklart.
  • Anonym (Vill ha)
    La Lola skrev 2011-10-03 23:06:27 följande:
    Vi som är födda med snippa har redan passerat prinsesstadiet när vi var 4 år.

Killarna fick kanske aldrig chansen o lever istället ut det när de vågar som vuxna....
    Kanske kan vara så... Men finns det inga tjejer som vill vara prinseesor även efter 4?
  • Anonym (Vill ha)
    La Lola skrev 2011-10-03 23:11:48 följande:
    Nä tack o lov så växer vi upp o inser vad som är snyggt i klädväg.
    Man ska inte alltid växa upp så fort.
  • Anonym (Vill ha)

La Lola skrev 2011-10-03 23:16:28 följande:
    Nä men att skaffa sig bra smak tidigt skadar inte.
    Glad Jag konstaterar att vi inte tycker riktigt lika. Min drömtjej skulle kunna se ut så här:
  • Anonym (Vill ha)
    Arktisk skrev 2011-10-03 23:26:11 följande:
    Jag tror att det beror på att tjejer some lever som tjejer är tjejer hela tiden inte känner ett behov att vara supertjejiga, medan killar som gillar att vara tjejer en liten del av tiden gjärna går till extremer och passar på att vara jättetjejiga. För de är ju vara tjejer en liten del av tiden.

Liksom. Transexuella män-till-kvinnor som genomgår ett permanet könsbyte är ju inte alls supertjejiga på samma sätt. 
    Det var en intressant teori. Den kan jag köpa.
  • Anonym (Vill ha)
    Anonym skrev 2011-10-03 23:50:07 följande:
    Alltså, jag växte upp med en far som var transvestit och han var med i en förening för transvestiter så många av våra bekanta tillhörde den och jag har sett många transvestiter i mina dar. Nästan alla dessa klär sig extremt kvinnligt, kanske inte som bildexemplen ovan, för där strävar de också efter att se unga ut, men alla attribut måste finnas där, som smink, smycken, örhängen, nagellack, högklackat, kjol/klänning etc. annars känner de sig inte som kvinnor.

En man som klär ut sig till kvinna överdriver alltid, annars får det liksom ingen effekt.
    Känner sig kvinnor som kvinnor utan attribut då?
  • Anonym (Vill ha)
    Benzaiten skrev 2011-10-04 00:08:55 följande:
    jaha och när kommer bilden med blöja och napp då?

snacka om att bara försöka provocera.
    Det kommer inga. Så provokativ ska jag inte vara.
  • Anonym (Vill ha)
    EllanEriksson skrev 2011-10-04 11:22:38 följande:
    Åk till närmsta Anime-konvent och du kommer hitta MASSOR av såna tjejer ^_^
    A dream to die for...
  • Anonym (Vill ha)
    Neko skrev 2011-10-04 14:45:30 följande:
    Tror inte att jag hittar den, det är inte den med hängselklänningen? Kan du länka till den igen snälla?

Men det är ju definitivt så att inom en stil så finns det fina kläder och de som är fula/inte riktigt passar in... och jag tycker inte heller att alla kläder i den här tråden är fina eller ens lolitastil, men det är möjligt att göra något fint med stilen menar jag bara =)
    Jag håller med dig Neko! Det är en urfin stil. Och jag tittade inte så noga på om det var ett "barnplagg" den där hängselklänningen. Tyckte den var söt bara.
  • Anonym (Vill ha)
    Neko skrev 2011-10-04 18:59:38 följande:
    Jag tyckte att bilden i #19 var finare än de i första inlägget/trådstarten =)
    Men de var ju bara exempel på feminint klädda killar...
  • Anonym (Vill ha)
    Neko skrev 2011-10-04 22:51:55 följande:
    Fast om man har en fetish för dockkläder är det väl inte så farligt, vem skadar det liksom...?
    Det kan väl rimligtvis inte skada någon... Mer än den fetischistiske om han/hon inte blir accepterad. Jag trodde begreppet perversion nästan var borta ur vokabulären.
Svar på tråden Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?