Inlägg från: Neko |Visa alla inlägg
  • Neko

Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?

Jag är 30 och jag tycker att det är jättesnyggt med gothic/erololitakläder, men de är ganska svåra att få tag på om man inte vill spendera en massa pengar, så jag har typ den stilen fast ganska nedtonat så att man kan hitta kläder på stan men som ändå är lite åt det hållet. Fast då ska det ju vara stilrent, jag tycker inte att de bilder som var i TS är snyggt alls, men mer såhär:

• Neko

Man ska se ut som en docka, inte som ett barn, det handlar inte om att identifiera sig med barn. Dessutom finns det ju vissa varianter som erololi etc som är ganska så sexuella, det är ju inte precis så som barn klär sig... Tror faktiskt aldrig att jag har sett ett riktigt barn med lolita-klädstil, utan de har ju mer... um, barnkläder? Inte korta vippkjolar med stayupstrumpor och strumpeband...

• Neko
    Anonym skrev 2011-10-04 13:26:15 följande:
    Bilden längst ned på sidan 2. De två bilderna över den tycker jag är riktigt fina medans de två första bilderna i tråden ser ut att vara sydda i något billigt tyg eller ev köpta för 299:- på någon erotikshop.
    Tror inte att jag hittar den, det är inte den med hängselklänningen? Kan du länka till den igen snälla?

Men det är ju definitivt så att inom en stil så finns det fina kläder och de som är fula/inte riktigt passar in... och jag tycker inte heller att alla kläder i den här tråden är fina eller ens lolitastil, men det är möjligt att göra något fint med stilen menar jag bara =)
  • Neko

Jag tyckte att bilden i #19 var finare än de i första inlägget/trådstarten =)

• Neko

Fast om man har en fetish för dockkläder är det väl inte så farligt, vem skadar det liksom...?

• Neko

Men hängslekjol är väl inte barnsligt enbart? Visst, prinsessan var kanske lite i överkant fast det finns ju vissa som gillar allt som är rosa, kan ju vara det som är viktigare än själva motivet. Har sett många vuxna med rosa hello kitty-tröjor bland annat. Jag tyckte inte att just den klänningen var så värst barnslig... är det bara prinsessmotivet eller något annat också?

• Neko

Jag har just köpt en klänning med resår i ryggen =S Det är ju lättare att få bra passform då. Den ser för övrigt ut som nedan:

Men annars, sök på google på hängselkjol och hängselklänning, verkar inte alls ovanligt bland vuxna. Däremot tänker jag att du kanske sammanknippar det med barn eftersom din dotter hade den typen av kläder. Själv hade jag aldrig sådant, jag hade typ mjukisbyxor och stora tröjor när jag var liten, så för mej är det inte sammanknippat alls.
  • Neko

Oj, jag missade att du pratade om byxor, trodde att du menade klänningen i #19.

Tack =) Jag är just över 30 men ser mer ut som 19-23 typ.

Svar på tråden Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?