• Lite Av Varje

Var köpte ni ert kök? Ge mig tips!

Vi ska göra ett helt nytt kök,
    köket är inte jättestort utan bara 4*4 meter.
    Jag har ritat upp ett superfint kök på Ikea, och jag har fastnat för Lidingö kök där.
    Detta köket kommer kosta oss ca. 45 - 50.000 med nya vitvaror enligt modellen jag använt för att rita upp allt.

Nu undrar jag om ni tror att köket har en bra kvalité, ifall det finns bättre någon annan stans och priser på olika företag? Man skulle kanske kolla upp lite mer så man inte tar första bästa.
    Vad har ni för kök?

• Svar på tråden Var köpte ni ert kök? Ge mig tips!
  • Länisen

Det blir säkert jättebra med ditt kök. Så vitt jag förstått så gör Ikea helt ok kök, men jag har hört att vitvarorna kan vara lite högljudda. Antar att det kanske är fläkten folk syftar på då?
    Vi har precis beställt ett kök från Kvik. De ligger väl i ungefär samma prisklass tror jag, men Ikea hade inte såna luckor som vi ville ha, så därför blev det Kvik. 

Casper 2010-06-09
  • Lite Av Varje
    Länisen skrev 2011-10-04 08:05:01 följande:
    Det blir säkert jättebra med ditt kök. Så vitt jag förstått så gör Ikea helt ok kök, men jag har hört att vitvarorna kan vara lite högljudda. Antar att det kanske är fläkten folk syftar på då?
    Vi har precis beställt ett kök från Kvik. De ligger väl i ungefär samma prisklass tror jag, men Ikea hade inte såna luckor som vi ville ha, så därför blev det Kvik. 
    Tack för tipset! Vi r dock vana vid höga ljud i köket, har aldrig haft något ordentligt.
    Men i annat fall kanske man kan fixa en fläkt någon annan stans!
    Ska kolla upp Kivik också - alltid bra att ha koll på fler ställen!
    :)
  • M 1980

Vi bytte kök förra vintern och då blev det Kvik, vi är jättenöjd och vi fick bra service!

• Eber

Vi har köpt från kvik, kommer bli det i detta huset också! Man får så otroligt bra service där, om nåt krånglar eller om man undrar något så fixar dom det med en gång!

• Lite Av Varje
    Konvaljen skrev 2011-10-04 16:16:27 följande:
    Vi har köpt på Ikea. Undvik dock deras ugnar, de är pyttesmå inuti.
    oj! tack för tipset, vi hade tänkt köpa därifrån..
    Men var köper man en ugn med samma passform för bra pris? Det ska ju gärna passa i en av deras skåp som är till för ugn och micro. Då kan vi ju lika gärna köpa micron någon annan stans också kanske,
    :)
  • Konvaljen

Alltså det är standardmått på ugnar då det handlar om yttermått.
    Har hört från andra att deras microvågsugnar inte är bra heller. Vi har en induktionshäll från Ikea som dock funkar kanon.

Det är ändå så pass mkt pengar (och tid!) som man lägger på ett nytt kök att det är värt en tusenlapp till, eller två, för att få bra grejer.

• Lite Av Varje
    Konvaljen skrev 2011-10-04 16:58:30 följande:
    Alltså det är standardmått på ugnar då det handlar om yttermått.
    Har hört från andra att deras microvågsugnar inte är bra heller. Vi har en induktionshäll från Ikea som dock funkar kanon.

Det är ändå så pass mkt pengar (och tid!) som man lägger på ett nytt kök att det är värt en tusenlapp till, eller två, för att få bra grejer.
    köket var så fint från Ikea,
    men micro och ugn kan jag tänka mig köpa på annat ställe.
    Men var rekommenderar ni? Jag vill gärna kunna se priser på nätet eller veta om dom för att kunna planera en ganska exakt budget.
  • Lite Av Varje
    Konvaljen skrev 2011-10-04 17:05:27 följande:
    Kolla ex Elgiganten? Tretti.se? Pricerunner?

Vi köpte ugn från Miele och fläkt från Franke.
    tack! Men hur vet jag att det är bra kvalité jämfört med Ikeas varor?
    Känner ingen som köpt nya vitvaror heller så  kan inte jämföra..
Svar på tråden Var köpte ni ert kök? Ge mig tips!