• Kringlan

    Fem år sedan- ny sorgreaktion

    Det är snart fem år sedan min äldsta dotter dog i samband med förlossningen. Senaste veckorna har jag fått sömnproblem, jag vaknar mitt i natten och är ledsen och kan inte somna om. Är lite förvånad över styrkan i känslorna eftersom jag tyckt att jag mår ganska bra nu. Någon annan som upplevt samma sak?

  • Svar på tråden Fem år sedan- ny sorgreaktion
  • Rasmus13

    Hej. Beklagar verkligen er förlust. Jag har upplevt samma som du. Hade femårsdag förra sommaren. Då min äldsta dotter skulle blivit fem.
    Jag var väldigt "låg" till en början och det tog ett tag innan jag "kopplade" vad det var som "var på gång". Jag mådde jättedåligt i över en månad innan själva årsdagen. Ledsen, nedstämd, kort stubin, svårt o sova mm. Kunde för minsta lilla börja gråta, även på jobbet. Har i år förstått (då min andra dotter fyllde 5) att jag nog tycker 5 är lite speciellt, de fyller "hela handen full" mm.
    Men när väl årsdagen passerat så "släppte" allt igen och livet fortsatte sin gilla gång. Visst kommer bakslag närhelst man anar. Men just denna period var riktigt riktigt jobbig.
    Önskar er en fin 5-årsdag och hoppas att du snart är ur värsta svackan. Stor kram och grattis till er tjej på hennes dag (i förväg?)

Svar på tråden Fem år sedan- ny sorgreaktion