• Primrose

    Grattis Tranströmer!!

    Vad kul att Tomas Tranströmer har blivit tilldelat årets Nobelpris i litteratur!

    Själv trodde jag att det skulle bli någon annan, kanske Adonis. Men det var ju jättekul att det blev en svensk, det tillhör ju inte till vanligheterna.

    Hur känner ni andra här för Tranströmer?

  • Svar på tråden Grattis Tranströmer!!
  • LaFontaine

    Det är fantastiskt roligt. Tranströmer är en underbar poet och det kommer inte en dag för tidigt.

    Tranströmer har, tillsammans med Oates varit mina två favoriter i flera år. Oates skriver väl kanske lite för mycket böcker för att kunna vara aktuell i frågan

  • Primrose
    LaFontaine skrev 2011-10-06 14:39:11 följande:

    Det är fantastiskt roligt. Tranströmer är en underbar poet och det kommer inte en dag för tidigt.

    Tranströmer har, tillsammans med Oates varit mina två favoriter i flera år. Oates skriver väl kanske lite för mycket böcker för att kunna vara aktuell i frågan


    Håller med - Oates skulle, definitivt, vara värd det. Men med tanke på vad Horace Engdahl sa om amerikansk litteratur häromåret, så får hon nog inte priset - inte på några år i alla fall.
  • Pyrola

    Äntligen jag trodde faktiskt inte att han skulle få det, han har ju varit stalltips i massor av år.

Svar på tråden Grattis Tranströmer!!