• Border

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:49:35 följande:
    Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

What?? Är detta på riktigt?? Vitlök är ju hur gott som helst, inte skadligt och är super bra för immunförsvaret
  • Border
    UlletGullet skrev 2011-10-06 20:34:21 följande:
    Men gud vad det klagas på än det ena, än det andra. *tar mig för pannan* Finns det verkligen inte annat att gnälla på era förskolor än att barnen får baka, äta vitlök eller ha grannpojkens extravantar för man själv glömt sina hemma el nån pedagog som har röda byxor på en fredag? Kan man bara inte vara tacksam för att man faktiskt har en pedagogisk plats där ens barn får lära sig än det ena än det andra? Inte till vilket pris som helst men iaf lite tacksam?

DAGENS I - LANDS PROBLEM!!
  • Border
    mamma till tre busungar skrev 2011-10-06 20:41:57 följande:
    Du skrev att "man ger inte barn vitlök i någon form".....

Jag ska nog begära att de inte serverar min son ärtsoppa för hans fisar efter det är inte att leka med Död 
    Ne men, menar du verkligen att dom serverar ärtsoppa på din sons dagis?? Hur kan dom med? Det måste ju vara brottsligt;-p

På min sons dagis serverar dom ofta rödbetor till pytt i pannan. Min son fullkomligen älskar rödbetor och brukar vräka i sig det. Sen kissar han rött. 
  • Border
    Anonym skrev 2011-10-06 21:09:47 följande:
    MEN! att folk direkt biter tag i såna här trådar, som uppenbarligen är parodi på en liknande tråd om sockerfritt dagis.....
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...