• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym

Ehh, tycker barnet om vitlök?
    Eftersom barnet äter det så är det ju inte allergiskt. Du får nog stå ut.

• knisse

om barnen är alergiska skriver man väll det?

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Lily of the Hollow

Är ditt barn allergiskt mot något livsmedel hoppas jag att du redan informerat dem om det. 

• Anonym (Fyyy äckel)

doften ÄR vidrig. flera ggr i veckan kommer en stinkande unge hem, och jag blir vansinnig över att gå runt och må illa.

• Neko

Tuggar man på lite persilja så försvinner vitlökslukten

• jaghetersophia

Så kanske man skulle utesluta, tomat, mjölkprodukter, och allt annat för tänk om barnet skulle vara allergiskt? Och sen ska föräldrar aldrig dricka öl, vin eller kaffe för det är lukter som barn inte brukar tycka om.!

• knisse
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 19:52:22 följande:
    doften ÄR vidrig. flera ggr i veckan kommer en stinkande unge hem, och jag blir vansinnig över att gå runt och må illa.
    du far väll äta vitlök du med da känner du inte lukten
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Anonym

Varför skulle man inte kunna ge barn vitlök i någon form?

Om barnet är allergisk märker man ju det. Man kan ju vara allergisk mot vad som helst, så varför är det just vitlök man inte får ger barnen för de kan vara allergiska mot det? Är nog större risk man är allergisk mot tomat eller liknande än mot vitlök

• pigglet

Visst ger man barn vitlök - varför skulle man inte det? Man ger dem även purjolök, gul lök, röd lök, och faktiskt alla annan lök.

• Anonym (Fyyy äckel)

Jag ska ge persilja till min 18 månaders och hoppas denne käkar det. 

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...