Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Ehh, tycker barnet om vitlök?
Eftersom barnet äter det så är det ju inte allergiskt. Du får nog stå ut.
om barnen är alergiska skriver man väll det?
Är ditt barn allergiskt mot något livsmedel hoppas jag att du redan informerat dem om det.
doften ÄR vidrig. flera ggr i veckan kommer en stinkande unge hem, och jag blir vansinnig över att gå runt och må illa.
Tuggar man på lite persilja så försvinner vitlökslukten
Så kanske man skulle utesluta, tomat, mjölkprodukter, och allt annat för tänk om barnet skulle vara allergiskt? Och sen ska föräldrar aldrig dricka öl, vin eller kaffe för det är lukter som barn inte brukar tycka om.!
Varför skulle man inte kunna ge barn vitlök i någon form?
Om barnet är allergisk märker man ju det. Man kan ju vara allergisk mot vad som helst, så varför är det just vitlök man inte får ger barnen för de kan vara allergiska mot det? Är nog större risk man är allergisk mot tomat eller liknande än mot vitlök
Visst ger man barn vitlök - varför skulle man inte det? Man ger dem även purjolök, gul lök, röd lök, och faktiskt alla annan lök.
Jag ska ge persilja till min 18 månaders och hoppas denne käkar det.