Inlägg från: Anonym (Fyyy äckel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym (Fyyy äckel)

doften ÄR vidrig. flera ggr i veckan kommer en stinkande unge hem, och jag blir vansinnig över att gå runt och må illa.

• Anonym (Fyyy äckel)

Jag ska ge persilja till min 18 månaders och hoppas denne käkar det. 

• Anonym (Fyyy äckel)

Pyttsan, inte är jag gravid.

Men mina andra barn stinker inte när de käkat på fritids. 

• Anonym (Fyyy äckel)
    hallonfot skrev 2011-10-06 20:19:20 följande:
    What?? Är detta på riktigt?? Vitlök är ju hur gott som helst, inte skadligt och är super bra för immunförsvaret
    Men stopp lite, jag har INTE sagt det är onyttigt. Jag klagar på doften. Som för MIG är pest och pina!!
  • Anonym (Fyyy äckel)
    mamma till tre busungar skrev 2011-10-06 20:31:39 följande:
    Men varför skriver du då i ts om allergier och att "man ger inte barn vitlök"?

Jag anser att man ger inte den mängden vitlök så barn stinker vid hemkomst, lägger man det mer diskret, är helt ok i min värld!
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Smulan87 skrev 2011-10-06 20:40:25 följande:
    HERRE GUD.

Vilket ilandsproblem....

Inget Ilandsproblem utan en irritation.
  • Anonym (Fyyy äckel)

Måste väl finnas något annat barn på dagiset som har utan lök tex i sin kost?

Sitt inte och kommentera en tråd som handlar om en daglig irritation. Håll er till andra trådar då! 

• Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 20:47:09 följande:
    Måste väl finnas något annat barn på dagiset som har utan lök tex i sin kost?

Sitt inte och kommentera en tråd som handlar om en daglig irritation. Håll er till andra trådar då! 

Istället för vara ironiska, tilläggs!
  • Anonym (Fyyy äckel)

Ja, jag skall bada mitt barn 2 ggr om dagen ist för 1 gång. Se om det hjälper. Sen även fråga om det finns möjlighet till lökfri kost.

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...