Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Finns en mycket enkel lösning på ditt problem. Ät lite vitlök själv, då känner du inte doften sen.

Född Kvinna och skitstolt över det!
  • Lingonflickan
    Mayen skrev 2011-10-07 14:29:35 följande:
    Kan någon lägga tråden i sandlådan?
  • Lingonflickan
    Linda1976 skrev 2011-10-07 21:45:24 följande:
    Nu är det väldigt OT, men när min unge gick på förskola, så fick man skriva om det var vissa saker man inte ville att barnen skulle äta. Jag skrev blodpudding och leverbiff för inälvsmat är vedervärdigt, och inget mitt barn ska äta om hon inte själv kan välja. När hon kom upp i åldern fick hon välja själv förstås. Så nej, man behöver inte läkarintyg på att barnen ska slippa viss mat - inte överallt iaf.

Vitlök däremot, haha... nä, ts - den valsen köper jag inte  
    Det är inget jag känner till och bra om det inte finns. Barn får smaka annat än det de får hemma och göra sina egna preferenser. Mina Barn älskar blodpudding - som jag avskyr. Det är synd om dagis  begränsar barnens matkunskap (och näring) utefter föräldrarnas smak. Men väldigt OT som sagt.

Jag tror att dagis serverar med vitlök inte bara för att det är en god smakförstärkare utan också för dess positiva effekter för barnens hälsa och förebygger många VAB-dagar på det viset.  
  • Lingonflickan
    AxelVK skrev 2011-10-08 10:48:18 följande:
    Tyvärr så verkar det som om att 99% av de som svarar i denna tråd är 100% puckade. Det väljer man väl för faan själv om ens barn ska äta vitlök eller inte. Alla ni som skriver att det är nyttigt eller gott har inte fattat ett dugg - det hör inte hit! TS vill inte att ungen ska ha vitlök och då är det det som gäller. Punkt och slut.
    Skulle dagiset vägra så skulle jag byta dagis helt enkelt. Så går det till där jag bor.

Men du, det är nog bara en tidsfråga innan den här tråden hamnar i sandlådan istället
  • Lingonflickan
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-08 17:18:33 följande:

Japp. Så tråden behöver inte fyllas med fler osmakliga inlägg av patetiska medlemmar.
    Den som sa det...
  • Lingonflickan
    Emeli skrev 2011-10-10 01:44:25 följande:
    VAAA!!!! Ska du ringa verksamhetschefen om en sån struntsak? Tror du inte denne har lite viktigare saker för sig? Herreminje ... säger jag vara

Nej Ts tror inte det tyvärr.

TS: nu får du väl ändå ge dig. Tänk om alla skulle störa verksamheten med små bagateller de inte gillar.  
  • Lingonflickan
    Anonym (Orka) skrev 2011-10-10 19:31:04 följande:
    Ja, jag hoppas att Stinas, Kalles, Emmas, Olles och Nisses föräldrar också ringer till verksamhetschefen och påtalar vad de tycker luktar illa...

mamma i Småland: Vad då bagateller!? Kretsar inte hela världen runt TS och dennes barn? TS betalar ju förhoppningsvis skatt och ska väl få vara med och detaljbestämma i barnomsorgen, eller hur?   

Inte TS barn förstår du väl För de gillar tydligen mat med vitlök och det måste vi ju förhindra
  • Lingonflickan
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 19:26:37 följande:

Att vi bör utreda om barnet är allergiskt och att överväga om lökfrikost. <Han hade inte tid att samtala. Utan skulle ringa mig nästa vecka när han fått mer fakta från köket och vilka alternativ det finns i kostväg. Tyckte jag var ganska snällt och trevligt gjort.

Och med andra ord så kommer du behöva ett läkarintyg, vilket du inte lär få.
  • Lingonflickan
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-13 20:06:01 följande:

Vad vet du om det?
    Du vet väl inte vad vi diskuterat ang. tillvägagångsätt?
    Eller vad för kostalternativ det finns?  

Och du tror på fullaste allvar att han inte försökte avfärda dig på ett snyggt sätt?  Man kan inte motivera alternativ kost om inte skäl föreligger. Sådana skäl är allergi hos barnet, inte att mamman inte gillar doften. Du får inte allergikost utan läkarintyg, så mycket vet jag faktiskt. Och ditt barn är inte allergiskt.
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...