Inlägg från: Anonym (Fyyy äckel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Anonym skrev 2011-10-06 21:38:44 följande:
    Bajs, rapar och spya luktar också illa ändå har barn gjort detta i alla tider.... Vitlök någongång ibland kan du nog stå ut med. Känns som en korkad ide att få barnet att känna sig äcklig för att den har ätit den mat han/hon fick på förskolan!

Va!!! Menar du att mitt barn kommer känna sig äcklig för denne ska bada 2 ggr per dag?

Fick ju rådet här på FL att nogrannare sköta tvättning och hygien. Inte för att mina barn är smutsiga. De får nya kläder på sig varje dag och badar dagligen. För att undvika utsöndringen i kroppsvätska så är väl bad en god idé? 
  • Anonym (Fyyy äckel)
    studentbruttan29 skrev 2011-10-06 21:51:04 följande:
    men snälla..vitlök är jättenyttigt. Ät du med så är du nog inte så sur hela tiden.

fortfarande har jag INTE sagt att vitlök är onyttigt!!
  • Anonym (Fyyy äckel)

Min make lagar mat med vitlök, stör mig inte alls. Och ungarna stinker inte på samma sätt som lillen från dagis. Vi använder vitlökspulver, om det nu spelar roll.  Jag äter inte vitlök i mat.

• Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym skrev 2011-10-06 21:53:49 följande:
    Ditt barn kommer att känna sig äcklig då dess mamma beter sig som att barnet luktar äckligt...

Jasså? Är du barnpsykolog?
  • Anonym (Fyyy äckel)
    annaOmeja skrev 2011-10-06 22:09:07 följande:
    Vet inte om man ska ta det här seriöst men......vi äter ofta vitlök i maten och har då aldrig hört av någon att vi skulle lukta på något annorlunda sätt. Mina barn äter samma mat som vi och jag känner ingen konstig lukt från dem.

Att sen försöka kräva lökfri kost tycker inte jag är okej, varför ska de andra barnen avstå från lök för att du vill det?
    Ibland är det bara att gilla läget, och jag tycker att detta är ett sånt läge. 

Jag säger inte att ANDRAS ungar ska avstå vitlök. Men min unge kan gott göra det.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym skrev 2011-10-06 22:04:41 följande:
    Du kan väl tänka själv hur barnet kommer att känna sig när mammas reaktion är "Usch vad du luktar,har du ätit sån där äcklig vitlök nu igen, just därför får du bada två gånger varje dag.."

Bara undrar varför dina behov går före barnets...? Som tidigare sagts, vitlök är nyttigt, ditt barn tycker om det, låt det va!!

Ja, om man säger att ungen luktar illa pga vitlök, så borde ungen känna sig äcklig. Men varför ska jag berätta att det är just vitlöken? Jag kanske inför badning 2 ggr dag likaväl som jag duschar 2 ggr per dag.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Cloudberry skrev 2011-10-06 22:34:01 följande:
    Ge ungen Toy och duscha den i parfym.

Ja nu tuggar inte min snart blivande 2 åring tuggummi. Hade varit ett alternativ annars.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Cloudberry skrev 2011-10-06 22:57:55 följande:
    Kanske dags att lära honom det då.

För att? Han stinker? Nattetid ska han tugga gummi då eller?
  • Anonym (Fyyy äckel)

Ja, för mig får han hellre äta socker än vitlök. Det luktar ju iallafall inget.

• Anonym (Fyyy äckel)
    mion skrev 2011-10-06 23:06:29 följande:

Nattetid????  nu får du väl ändå ta o ge dig!!!

Såklart han inte ska tugga tuggummi på natten. Men hans andedräkt är förfärlig. vi kan inte sova i samma rum de nätter han ätit detta.
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...