Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Min son kommer också hem och luktar vitlök inte fasen irreterar det mig. Är glad att han gillar maten som serveras :)
Min son kommer också hem och luktar vitlök inte fasen irreterar det mig. Är glad att han gillar maten som serveras :)
Nä, man brukar inte kunna få specialkost till barn annat än pga allergier, religion eller vegetarisk kost.
Förstår dig ts, om ungen stinker vitlök flera ggr/vecka är det inte kul. Jag upptäckte i vuxen ålder att jag är allergisk mot det så jag äter det aldrig själv och gör man inte det är lukten verkligen vidrig. Går man in i ett stort rum där nån ätit det känns det direkt.
seriöst asså vet du om barnet är verkligen är allergiskt mot lök? har aldrig träffat på en unge som är allergisk mot lök . fsk kan kräva läkarintyg pga av ändrad kost
TS du måste lämna ett läkarintyg på att ditt barn inte tål vitlök tro mig.
skämttråd? antar jag....
Ja du om du tror att ditt barn ska få special kost utan lök bara för att DU tycker det luktar illa så får du nog tänka om, Tänk om alla som vill ha special kost för att de tex inte tycker om något skulle få det hur många olika maträtter skulle inte det bli för den stakars kokerskan på den förskolan, Jag jobbar sj som kokerska på förskola och har fullt upp med de barn som faktist BEHÖVER annan mat och det e tillräkligt att fokusera på dem, det är ju viktigare att de som behöver annan mat får det för annars kan de bli sjuka, än att någon tycker det luktar illa eller inte tycker om vissa saker. Man behöver ett läkarintyg på om det är något man är alergisk mot....
Vitlök luktar vidrig andedräkt på många meters håll, men här har ingen märkt nåt. Kejsarens nya kläder?
När mina barn gick på dagis så var det vitlök i maten alla dagar, något förvånad vart man ju när det står pannkaka på menyn och barnen luktade vitlök, men dom hade fått soppa innan pannkakorna.
Barnen var aldrig förkylda eller hade influensa under sin dagistid, annat vart det när dom började i skolan där det sällan var vitlök i maten och dom ofta vart sjuka så fort det var förkylningar på gång.
en förälder visar att det är ok att ljuga så får man sin vilja igenom.. Sen undrar samhället vad det är för fel på dagens tonåringar? Tjaa kan det vara så att dom lär sig att vissa saker är ok att göra? Eller att man får bete sig som man vill bara för att få som man vill? Dessutom så förstår jag varför dom höjer dagisavgifterna när föräldrar SKA ha specialkost till barn som inte behöver det! Jävla trams ts! Nej du hade du varit min dotter så hade jag tvättat din mun med såpa för tvål räcker inte i ditt fall...