Inlägg från: Anonym (Fyyy äckel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Trivelina73 skrev 2011-10-08 15:03:03 följande:
    Om min sambo äter vitlök så luktar de helvette, helt klart. Så för att komma ifrån problemet med stanken så äter jag oxå något med vitlök i. Då är vi två som stinker Men ingen av oss två lider av de. Sen om kollegor mm lider så ja, tråkigt för dem då Tungan ute

Så tips till ts! ÄT VITLÖKSBRÖD eller annat me vitlök i!

Jag äter inte bröd alls. Inte heller ren vitlök, möjligtvis vitlökspulver i maten.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Trynträ skrev 2011-10-08 17:16:41 följande:
    Fast råd har du ju fått.

Japp. Så tråden behöver inte fyllas med fler osmakliga inlägg av patetiska medlemmar.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Ramonapettersson skrev 2011-10-09 11:20:05 följande:
    Ta me dig egen mat till ditt barn då?!

Eh, jag betalar ju för omsorg och mat...
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym skrev 2011-10-09 11:37:49 följande:
    Ja, och var ligger problemet, ditt får ju både omsorg OCH mat på dagis. Du betalar inte för omsorg och önskad meny.

gå och lägg dig!!
    du verkar inte ha koll för vad man betalar för. 
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lindis1974 skrev 2011-10-09 11:44:51 följande:
    He he. Undrar vem som inte har koll?

Ja, uppenbarligen inte du heller!
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Jennnie skrev 2011-10-09 11:50:20 följande:
    Det är ju perfekt- mer vitlök till barnen! Innehåller en massa nyttigheter och antioxidanter- kanske detta gör att du slipper en eller två vabbdagar per år!

Jag vabbat 1 dag under 9 år..
  • Anonym (Fyyy äckel)
    AxelVK skrev 2011-10-09 12:04:43 följande:
    I de flesta skolor så serveras det inte mat alls nu för tiden. Istället så finns det mat att köpa i närheten.

Nu talar vi på dagis nivå och inte på skolor.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Ius skrev 2011-10-09 13:49:38 följande:
    Verkar som det... :-P

"Visa endast"

Inte direkt.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lyckliga Lotta skrev 2011-10-09 19:18:14 följande:
    Hahahaha. Har bara läst TS men ja fy vilket problem! Jag brukar låte mitt barn sova i trappen när han kommer hem och luktar vitlök. Att dem inte skäms att ge barn sådant på dagis....

Ja, vi får väl se vad som svaret blir imorgon när jag ska ta upp detta med verksamhetschefen.
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Anonym (skämt?) skrev 2011-10-09 20:22:32 följande:

Denna tråd måste vara ett skämt! Varför skulle man inte kunna ge barn vitlök? Min 6månaders får smakisar av köttfärs med vitlök och tycker det är jättegott. Hoppas det inte finns någon så svamlig förälder som dig på mitt barns dagis för då skulle jag ringa och kräva att de börjar servera vitlök igen. det är väl bra att barnen lär sig gilla alla smaker?

Men herregud. Vad sägs om att läsa tråden innan du öppnar munnen?

Jag säger för femtielfte gången. Alla andras ungar får käka vad de vill. Vitlök eller ej. Bryr mig inte om andras ungar. Men eftersom det ändå finns andra kostval på alla dagis och skolor, så kan ju min son äta annat. Och andra ungar kan äta vitlöksmat ur ordinarie matsedel! 
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lindis1974 skrev 2011-10-09 21:32:37 följande:
    Jag hoppas så att TS snart erkänner att hon/han är ett troll. För så jäkla barnslig och ego kan väl ändå ingen vara ? Ingen normal människa i alla fall.

Är inget troll, en vanlig 3 barnsmor.

Börjar undra om du är "normal". Kan ju knappast ha alla hästar hemma, genom att vara totalt empatilös!  
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lindis1974 skrev 2011-10-09 21:39:22 följande:
    Du TS. Det går inte att ta Dig på allvar. Du startar en tråd men blir helt galen och bråkat kasta skit omkring dig för att folk inte håller med. Finns det ingenstans på vägen som du börjar fundera på om du inte är ute och cyklar? Jag menar dem allra flera i tråden håller inte med dig. Kan det inte få dig att tänka om lite ?
    Varför startade du tråden?
    Människor man inte tar på allvar. Lägger man inte energi på skriva inlägg! Så håll dig till andra trådar.

Jag är inte galen, har inte räknat med att alla ska tycka som mig. Utan var mer råd för att jag ska slippa doften av vitlök hos min son. Det finns både allergiker och andra inte vitlöks älskande personer som skrivit annat. Och visst har jag fått råd och kommer så klart att testa dessa. 
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lingonflickan skrev 2011-10-13 14:12:32 följande:
    TS; Nå uppdatera nu!! Vad sa dagischefen?Drömmer

Att vi bör utreda om barnet är allergiskt och att överväga om lökfrikost. <Han hade inte tid att samtala. Utan skulle ringa mig nästa vecka när han fått mer fakta från köket och vilka alternativ det finns i kostväg. Tyckte jag var ganska snällt och trevligt gjort.
  • Anonym (Fyyy äckel)

Vad jag sa håller jag för mig själv.
    Han lät inte road av min irritiation. Tvärtom ville han att alla skulle trivas.
    Sedan att patetiska människor menar att chefen skulle skratta, tänker jag inte ens yttra mina åsikter. Talar för sig själv. 

• Anonym (Fyyy äckel)
    ojsanoj skrev 2011-10-13 19:51:16 följande:
    Alltså hittade du på. 

Tolkningsfråga.
    Jag SKA ha annan kost till min son. Har jag redan bestämt. Finns det alternativ så tar jag det. 
  • Anonym (Fyyy äckel)
    Lingonflickan skrev 2011-10-13 20:04:22 följande:

Och med andra ord så kommer du behöva ett läkarintyg, vilket du inte lär få.

Vad vet du om det?
    Du vet väl inte vad vi diskuterat ang. tillvägagångsätt?
    Eller vad för kostalternativ det finns?  
Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...