• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lovis eller Jolie?
  • Marnet
    TheCoopers skrev 2011-10-07 11:00:55 följande:
    Jolie !

och nej det är inte bara ett efternamn , det är ett franskt förnamn .

The meaning of the name Jolie is Pretty

The origin of the name Jolie is French

Alternate spellings: Jolee

tack visste de, men orkade inte, vill man tro att Jolie härstammar från angelina o hennes efternamn så får man göra de =)
  • huxflux
    Marnet skrev 2011-10-07 13:03:53 följande:
    tack visste de, men orkade inte, vill man tro att Jolie härstammar från angelina o hennes efternamn så får man göra de =)
    Faktum är att hon inte hette Jolie i efternamn från början heller. Hon hette Voigt (eller hur det nu stavas), men valde att ta bort efternamnet och använda sitt befintliga förnamn/mellannamn som efternamn. Det kanske används som både och av andra personer också, men det spelar mindre roll och var förstås inte det tråden handlade om.. Det är hur som helst ett väldigt fint förnamn, i synnerhet om man uttalar det på franska Solig
  • cleopatra03

Fick en dotter för 6 veckor sedan och hon heter Jolie i förnamn. Strunta i vad andra tycker o tänker. Gillar du namnet så kör på det. Alla namn har varit nya och ovanliga en gång i tiden och folk kommer alltid att ha åsikter. Heter hon Jolie så heter hon det, folk vänjer sig o det är enligt min mening ett väldigt fint namn lycka till!

• MinMinna

Tycker båda namnen är otroligt fina, bra smak ni har:) Träffade en Lovis på ÖF idag och det var så fint, så fint på en liten..tror även det passar ungdom/vuxen, så jag röstar på Lovis!

Jag gillar Jolie också men tycker det är liiite för gulligull.

• Marnet
    huxflux skrev 2011-10-07 13:38:56 följande:
    Faktum är att hon inte hette Jolie i efternamn från början heller. Hon hette Voigt (eller hur det nu stavas), men valde att ta bort efternamnet och använda sitt befintliga förnamn/mellannamn som efternamn. Det kanske används som både och av andra personer också, men det spelar mindre roll och var förstås inte det tråden handlade om.. Det är hur som helst ett väldigt fint förnamn, i synnerhet om man uttalar det på franska Solig

Ok, de hade jag ingen aning om!! =)
  • Marnet
    cleopatra03 skrev 2011-10-07 16:26:23 följande:
    Fick en dotter för 6 veckor sedan och hon heter Jolie i förnamn. Strunta i vad andra tycker o tänker. Gillar du namnet så kör på det. Alla namn har varit nya och ovanliga en gång i tiden och folk kommer alltid att ha åsikter. Heter hon Jolie så heter hon det, folk vänjer sig o det är enligt min mening ett väldigt fint namn lycka till!

Vad andra tycker om namnen bryr jag mig inte om så mycket, tycker bägge e superfina o de e så svårt o välja. Fast man får hoppas att man ser när bebis kommer om de passar bättre med något av dom. Ja om de blir en flicka oxå förstås =)
  • Marnet
    MinMinna skrev 2011-10-07 16:30:25 följande:
    Tycker båda namnen är otroligt fina, bra smak ni har:) Träffade en Lovis på ÖF idag och det var så fint, så fint på en liten..tror även det passar ungdom/vuxen, så jag röstar på Lovis!

Jag gillar Jolie också men tycker det är liiite för gulligull.

Tack =)
Svar på tråden Lovis eller Jolie?