• Vick03

    Har du köpt rosa bandet i år?

    Köpte rosa bandet häromdagen, det är ju oktober och kampanjen för att dra in pengar till cancerforskningen pågår nu. Har en vän som just genomgår en tuff behandling för bröstcancer, så det känns extra viktigt att stödja. Så det här är både en fråga och en påminnelse Glad

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du köpt rosa bandet i år?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Jag köper aldrig rosa bandet.

    Jag köper produkter med rosa bandet, inte varje år men när jag hittar något intressant.


    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Lindreas

    Ja, igår. Det är ett lätt sätt att i alla fall ge en liten del. Sen köper jag gärna till exempel apotekets produkter med rosa bandet, och jag betalade 10 spänn för en plastkasse på Ica, som gick till rosa bandet.

  • Länisen

    Ja det har jag gjort. En av mina närmsta vänner fick för 3 år sen diagnosen bröstcancer, då endast 27 år gammal, så det känns viktigt för mig. Vem vet vad som hänt henne om det inte vore för all forskning, kanske hade hon inte levt nu.


    Casper 2010-06-09
  • Anwen

    Japp, det har jag. Känns extra viktigt i år för mig då jag har två stycken närstående som just nu genomgår behandlingar mot bröstcancer. Har köpt band + produkter de senaste åren.


  • Rödnäbba

    nej, skulle jag aldrig göra, ta bort det där skitbandet. satsa på friskvård isf att tjata om cancer!


    Alla människor har en fri vilja vare sig vi vill eller inte
  • Vick03

    Jag tror starkt på att bidra till forskningen. Bröstcancer är genetiskt. Min vän som har drabbats lever oerhört sunt. Hon har tränat hela livet, är smal som en vidja, äter bra mat och konsumerar ingen alkohol eller tobak. Det är därför det är så orättvist. Och eftersom de statliga forslningsmedlen inte räcker till vill jag bidra själv. Och som ett par av er skriver, det finns ju möjlighet att köpa produkter som man ändå skulle köpt och samtidigt bidra till forskningen.

  • Tant Green

    Nej. Tycker det jäkla bandet är jättefånigt, men jag hittade hur man kan skänka pengar ändå, så det har jag precis gjort. Tack för påminnelsen.

    PayByCall: Ring 0939-100 00 25 så skänker du 25 kronor till Bröstcancerfonden. Kostnaden dras på din telefonräkning. Uppringningskostnad tillkommer.

  • cherrycupecake83

    Jag tänkte köpa både armandet och broschen, förra året köpte jag rosabandet "reflex" den sitter prydligt på min handväska så jag syns. Just nu har jag inte jacka som duger för broschen.. men jag tycker alla borde köpa detta och bidra till bröstcancerfonden (egentligen all sorts cancer).

Svar på tråden Har du köpt rosa bandet i år?