• Lumo

Stor nappflaska!!

Håller med, kolla på det är rätt plast i bara i lantmännenflaskan. Vad heter det, BPA fri eller vad var det? Stor risk att den inte är av rätt plast.

Testa något tjockare välling! Eller blandad med mjölk. Borde mätta mer! Har själv en storpimplare. Ibland sveper han två flaskor på 3,3 dl vardera på 20 min.

Testa att ge sent kvällsmål. Vårt bästa knep är att precis innan nattning ge ett ägg. Microomelett är snabbt o gott. Vispa 1-2 ägg, ev med lite mjölk men inte nödvändigt. Krydda ev. Om önskat, blanda in lite grönsaker, skinka eller tex kokt potatis i bitar. Micra 1 min på flat tallrik. Klart!

• Lumo

La lola - för vår del äter inte sonen mer på dagen om vi tar bort vällingen. Har testat. :( Han är småätare i övrigt, äter det mesta men väldigt små mängder. Själv tror jag vällingen är det han "överlever" på. Han dricker 5-10 dl/kväll-morgon. Ägg är som sagt den andra överlevnadsmaten han lever på och som alltid funkar. Han äter 1-2 ägg/dag.

När man har matvägrare/småätare är det skönt att ha något man vet funkar o som gör att de inte går ner i vikt... Så tills han blir äldre o lär sig äta mängder så är jag nöjd med denna lösning. Inatt slutar vi dock med nattvällingen (för 2a gången), eftersom nattmål ofta gör att de vaknar oftare känns det som. :)

• Lumo

Lalola - ja ibland fattar man inte vad de lever på. Behövs tydligen inte så mycket?!

Svar på tråden Stor nappflaska!!