• Anonym (Jätteorolig)

orolig för min 7-åring

Hej

Jag behöver hjälp, jag ska redan ringa BUP på måndag men måste få råd under tiden.

Jag har en 7-årig son som har humor, varmt hjärta och älskar djur. Men, han har svårt för människor på något sätt. Han får aggressionsutbrott då och då (inte ofta) men när han väl får det säger och gör han fruktansvärda saker som jag inte kan förstå vartifrån det kommer.
    Han säger att han inte trivs hos sin pappa och han är väldigt speciell. Vi bor inte ihop längre men nu när jag är färdigutbildad lärare så har jag insett att sonens pappa antagligen har Aspberger. Han förstår inte alls det sociala, han ingen tiduppfattning, skulle aldrig erkänna att han har fel, han ber aldrig om ursäkt ens om han gjort fel och har lätt för att skrika eller höja rösten så fort nåt går fel. Utåt sett försöker pappan få allt att se perfekt ut och är livrädd att förlora sin son.

Min son är nu 7 år och går första klass, är omtyckt av många men har problem att förstå regler och även konsekvenser av sitt beteende. Han kan, precis som sin pappa, aldrig be om ursäkt och kan inte heller förstå vikten av en ursäkt. Tidigare i skolan, då under 6-årsverksamheten har följande skett:
    Han har mordhotat sina två lärare under flera tillfällen
    Han har mordhotat klasskamrater
    Han försöker bestämma över alla, även lärarna
    Han hotade en riktigt fin kille i klassen att han skulle gå hem till honom och mörda hans kattungar (som resulterade i att pojkens mamma ville anmäla skolan, men sen hände inget)