Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

Debutsymptom MS??

vad menar du med domningar?

jag har också börjat fundera, det är svårt att förklara men det känns konstigt på och mellan stortån. ett slags pirr, hade så för ett par år sen som släppte, och nu har det kommit igen, men när jag känner med en tändsticka tex så har jag känsel. ingen domning.

• vadskajaghetadå

jag har dock diabetes och vet inte det kan kopplas till det.

• vadskajaghetadå

jag har haft neuroborrelios (nervsystemet påverkade av borrelia) och jag visste inte ens att jag haft en fästing.
    man kan gå runt med det utan att veta och då är det MÅNGA som trott att de haft MS. för symptomen är lika. 

• vadskajaghetadå

ok men kan det inte vara en förhårdnad`

• vadskajaghetadå

det var nån som sa att det kändes som att ha en ring runt tån, så har jag haft det. du beskrev det som en domning. men jag masserade foten och sen släppte det.

ibland får jag konstiga känslor och pirr på vissa delar av kroppen. det kan pirra supermycket på en viss punkt på t.ex. utsidan av låret, sen släpper det.

Tror att mycket kan vara nerver som sitter i kläm.
    en gång när jag läste om ms symptom stod det att man kunde känna stickningar osv. Efter att jag läst det började det sticka under fötter och händer. När jag kom ut på landet och slaåånade av glömde jag bort det, när jag kom hem började jag tänka på det, och då satte det igång.

En hel del kan nog vara psykosomatiskt med. eller så är man sjuk. för min del ligger det i samma släkte. en autoimmun sjukdom precis som mina andra =( 

Svar på tråden Debutsymptom MS??