• Anonym

Överdosering vid intag av alvedon?

Vad händer om man sväljer typ 5 tabletter samtidigt? Är det farligt?

Om man nu får en överdos, vad händer då, hur märker man det? 

• Svar på tråden Överdosering vid intag av alvedon?
  • Border

Det skadar levern och du får åka in och dricka kol- ja en flaska med sån kol som man har när man grillar.

Symtom behöver du inte få över huvud taget 

• Anonym
    hallonfot skrev 2011-10-08 20:19:12 följande:
    Det skadar levern och du får åka in och dricka kol- ja en flaska med sån kol som man har när man grillar.

Symtom behöver du inte få över huvud taget 
    Jag försökte ta livet av mig som 15 åring, åt 15 alvedon. Inget hände, vaknade på morgonen med huvudvärk bara och inget annat.
  • Border
    Anonym skrev 2011-10-08 20:46:17 följande:
    Jag försökte ta livet av mig som 15 åring, åt 15 alvedon. Inget hände, vaknade på morgonen med huvudvärk bara och inget annat.
    Nej, det behöver inte vara farligt alls. Du kan inte ta ditt liv med alvedon, men det kan skada din lever och dina njurar om du överdoserar. Därför får man dricka kol om man åker in
  • nea med 2

Jodå man kan ta livet av sig med alvedon. Det kräver dock många tabletter och döden är plågsam och långsam. En långsam förstörelse av levern helt enkelt. Men men. Det kräver långt mer än 5 tabletter.

• Pyris
    hallonfot skrev 2011-10-08 21:00:22 följande:
    Nej, det behöver inte vara farligt alls. Du kan inte ta ditt liv med alvedon, men det kan skada din lever och dina njurar om du överdoserar. Därför får man dricka kol om man åker in
    Nej, det här får du intravenöst om du får paracetamolförgiftning 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Acetylcystein
  • Anonym
    hallonfot skrev 2011-10-08 21:00:22 följande:
    nästan 20 år senare mår min lever bra Skrattande och njurarna med. 15 alvedon och 5 aspirin eller sånt åt jag, som tur fick jag ingen förgiftning. Dumma mig som ville dö p.g.a. att en kille inte gillade mig, helt idiotiskt.
  • Anonym

Tog 13 citodon en gång som har paracetamol i, det var HEMSKT. Var inne på sjukhus och sen hemma och spydde non-stop i ett dygn, låg på badrumsgolvet och kunde knappt röra mig, kändes som om inälvorna var på väg ut. Man kan dö av det, och det är INTE en trevlig död.

• Isalel

Om du tar en överdos av paracetamol så bryts din lever ner gradvis. Varför undrar du?

Svar på tråden Överdosering vid intag av alvedon?