• stromL

    Vilken sjal till 2-åring?

    Hej!

    JAg har tills nyligen använt ringsjalen för att underlätta vid bärande. Men nu känner jag att det blir för tungt och snett, får ont i ryggen att bära längre stunder.
    Mitt barn är 2 år och 5 månader och väger cirka 12 kg.

    Vad skulle passa att använda för att bära? På sjalbarn tipsar de om Ergo eller vävd långsjal.
    Då hon var riktigt liten så använde jag trikåsjalen.  

    Men vad använder ni som har barn i den åldern? Eller bär ni inte längre?

    Louise 

  • Svar på tråden Vilken sjal till 2-åring?
  • Plutteli

    Jag bar stora tjejen i sele (beco butterfly) eller mei tai när hon var i den åldern :) Vill du ha sjal är det vävd som gäller, jag gillar Ellevills sjalar :)

  • Karlaa

    Jag har en Ergo, min pojke är 2,5 år och väger ungefär 14,5 kilo. Jag bär ibland och det funkar, men jag är liten och klen och dessutom föredrar han att gå så det blir inte så ofta. Har ett mindre syskon som jag bär mer. Men den funkar, helt klart. Lättare för hans pappa dock, som är betydligt starkare.

  • vittra

    Jag bar bara äldsta dottern mycket korta stunder fortfarande ibland runt 2 år och då var det faktiskt ringsjal jag använde, hade också en vävd långsjal men den var så jobbig att ordna bara för så korta stunder. Hon är dock väldigt liten och vägde absolut inte 12 kg då. Men jag slutade bära kring den åldern, sedan blev jag gravid och kunde inte bära över huvudtaget när hon blev 2½ år för jag hade så fruktansvärd foglossning... jag trodde hon skulle protestera och vilja bli buren ändå, men hon tog det förvånansvärt bra! Jag förklarade tydligt att jag hade ont och inte kunde bära henne mer och hon accepterade det utan problem Väldigt skönt! Så fundera över om det är nödvändigt för barnets del, och om du verkligen vill fortsätta bära om barnet börjar bli tungt och det börjar bli jobbigt för kroppen.

  • Me like coffee

    Jag bär fortfarande vår dotter på snart 2,5 år emellanåt. Ibland långa stunder och ibland kortare. Då använder jag vår manduca-sele. Trivs jättebra med den och tycker att den avlastar bra. Jag bar i helgen en del trots att jag är beräknad att föda vårt nästa barn idag och det gick hur bra som helst! Smidigt med sele när de är lite större och vill upp och ner ganska mycket.

Svar på tråden Vilken sjal till 2-åring?