• Anonym (mamma)

Hjälp, min son röker hasch !

I våras gick min som till kuratorn på skolan för att han mådde dåligt.Han hade rökt hasch.
    Socialen gjorde sedan en utredning.Han gick en gång hos en drogterapeut sedan ville han inte mer.För han tyckte han mådde mycket bättre och han skulle inte röka mer.Utredningen lades ner.
    Nu har jag precis fått veta att han rökt igen.Och nu tänker jag mer eller mindre tvinga honom att ta emot mer hjälp.Har precis lämnat ett meddelande till socialsekreteraren vi hade kontakt med i våras.Så nu väntar jag på att hon ska ringa.
    Usch vad detta är jobbigt ! Jag är jätteorolig för min son för han verkar inte inse farorna med haschrökandet.Han fyller 18 om ett år så det är väl nu man har möjlighet att tvinga honom till att ta emot hjälp.
    Vad har ni andra tonårsföräldrar till haschrökande ungdomar för erfarenhet ? Får ungdomarna bra hjälp från kommunen eller finns det andra vägar att gå ?

• Svar på tråden Hjälp, min son röker hasch !
  • Anonym
    Anonym (Jobb m. drogtest) skrev 2012-01-01 22:57:03 följande:
    Bara en lite upplysning; En längre tids rökning kan ge spår i urinen upp till 6 månader!!! En haschpsykos är en av de värre psykoserna som finns. (jag säger inte att någon psykos är lätt)

Du gör helt rätt som tar din sons haschanvändning på allvar. Hasch är inkörsporten till tyngre droger och kriminalitet, det vet varenda klok vuxen person.   
    Omkring tre men okey då.
    Haschpsykos kan man lätt lösa, det är bara ta tåget till danmark, där existerar den inte.
    Gateway teorin är lika förlegad som resten du skriver, att folk inte tröttnar till slut.

• Anonym (morsan)
    Anonym (Jobb m. drogtest) skrev 2012-01-01 22:57:03 följande:
    Bara en lite upplysning; En längre tids rökning kan ge spår i urinen upp till 6 månader!!! En haschpsykos är en av de värre psykoserna som finns. (jag säger inte att någon psykos är lätt)

Du gör helt rätt som tar din sons haschanvändning på allvar. Hasch är inkörsporten till tyngre droger och kriminalitet, det vet varenda klok vuxen person.   
  • Anonym (morsan)
    Anonym (nefralo) skrev 2012-01-01 22:45:29 följande:
    till TS: Tack, jag fick just tillbaka min tro på mänskligheten lite av att läsa dina inlägg, bra kämpat!
  • Anonym (morsan)
    Anonym (Jobb m. drogtest) skrev 2012-01-01 23:09:58 följande:
    En BRA förälder som verkligen bryr sig om sina barn, det skulle finnas fler som agerar som dig. Även om barnen är över 18 år :))
    Tack! Glad
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-01 23:10:04 följande:
    Det finns forskning som tyder på att cannabis ökar risken för psykisk sjukdom rätt rejält. 

Det finns mer långvaren forskning som tyder på att trots alla alarmerade propaganda "rapporter", alla om och kanske så finns det ingen samband mellan cannabisrökning och psykoser, som i själva verket är bara första steget i schizofreni.

• Anonym (Cilla)

Ja, det är ett faktum, haschpsykos existerar enbart i Sverige. Har hört talas om att en del kan bli mycket paranoida, men inte psykotisk så de halllucinerar. Isåfall kan de ha fått i sig något annat än hasch.

• Anonym
    Anonym (morsan) skrev 2012-01-01 23:12:04 följande:
    Vad jag har gjort "mot mina barn?? Vad jag gjort FÖR dem säger jag.
    Jag har fått dem att sluta med droger.. Jag har fått tillbaka mina goa , omtänksamma döttrar.. Jag slipper de två egoistiska, spydiga, attiyd-tjejerna  som jag levt med ett bra tag.
    Jag har nu två döttrar som är hemma mer (inte hela tiden...de är tonåringar) de umgås med familjen, de är tacksamma för det jag gjort för dem. VI börjar må bra igen.

Jag lever med mig själv och min familj...alldeles ypperligt!!

Vi upplever en del efterdyningar eftersom de inte haft så långt uppehåll från cannabisen ännu men vi är definitivt på väg åt rätt håll.

Och självklart är det olagligt för ungdomar att handla på systembolaget....Men det är olagligt för ALLA att köpa och använda droger..
    Om
    Det är sådana självgoda texter som ger mig kalla kårar, du inbillar dig alltså att du har kränkt, nedvärderad och stämplat dina egna barn som knarkare FÖR deras eget bästa?
    Mycket ska man läsa innan ögonen trillar ut.
    Att dom skulle visa dig tacksamhet tror jag inte det minsta lilla på.

Det är i tonåren droger provas.

• Anonym (Jobb m. drogtest)
    Anonym skrev 2012-01-01 23:12:43 följande:
    Omkring tre men okey då.
    Haschpsykos kan man lätt lösa, det är bara ta tåget till danmark, där existerar den inte.
    Gateway teorin är lika förlegad som resten du skriver, att folk inte tröttnar till slut.

Så du påstår att jag har fel med 6 månader??? Det skall jag tala om för dig att jag INTE har. Jag jobbar med dessa frågor dagligen så kom inte tro att du vet bättre än oss som jobbar med er stackare som brukar dessa droger!!!
     Jag erkänner, jag blir riktigt förbannad på erat skitsnack!!! 
  • Anonym
    Anonym (Jobb m. drogtest) skrev 2012-01-01 23:27:04 följande:
    Så du påstår att jag har fel med 6 månader??? Det skall jag tala om för dig att jag INTE har. Jag jobbar med dessa frågor dagligen så kom inte tro att du vet bättre än oss som jobbar med er stackare som brukar dessa droger!!!
     Jag erkänner, jag blir riktigt förbannad på erat skitsnack!!! 
    Jag vet mycket väl hur länge ni kan plåga dessa stackare, 3-4 månader är omkring det längsta så vida inte personen har rökt 5-10 gram om dagen, dom flesta normala brukare kan ni plåga i nån dag/vecka sen är det över.
  • Anonym (Cilla)

Anonym (Jobb m. drogtest), vad menar du? "Jag jobbar med dessa frågor dagligen så kom inte tro att du vet bättre än oss som jobbar med er stackare som brukar dessa droger!!!" Era STACKARE som... vad jobbar du med som är så dömande? inte inom missbruksvården eller psykiatrin hoppas jag!!

Svar på tråden Hjälp, min son röker hasch !