• Guldägg2012

    Få ägg kvar, men hoppet lever!

    Hej...!

    Jag känner att jag behöver lite stöd i en osäker o bräcklig situation, som jag nog inte är ensam om!

    Jag är snart 41 år, har ännu inga barn o har heller ingen man att dela livet med...
    Så jag har planerat att åka till Danmark men hormontestet visar "meget, meget små chanser att bli gravid".
    Få ägg kvar, helt enkelt. Lite för tidig menopaus vad jag förstod det som.

    Men inget är 100% säkert o det är ju det jag nu lever på!

    Men har ni några erfarenheter, finns det någon i samma situation som det har gått bra för?
    Har ni idéer om VARFÖR det kan ha blivit så här o om det faktiskt går att ändra på!?
    Behandlingar, terapier, tankar, jesus, kristus.......Ja, jag har nästan blivit religiös på kuppen, har börjat be till änglar!OskyldigJo, men jag vill tro att mitt lilla barn vill ned till mig men den behöver nog massa hjälp!

    Hursomhelst vore jag mycket tacksam för lite stöd o värme...och gärna lite bra tips!

    Tack!
    / I väntan på mitt guldägg

  • Svar på tråden Få ägg kvar, men hoppet lever!
  • Pimpinellan

    Så länge det finns ägg kvar finns det hopp! Glad Enligt min läkare är det ytterst sällan man kan säga att det är kört- då ska man typ sakna äggstockar eller spermier. Här är några "mot alla odds-par" som lyckats jag känner till:
    kvinna nästan 47 år blir spontant gravid med första barnet efter minst 5 års försök.
    Två par båda över 40 får barn spontant efter 20 års försök
    kvinna 47 år,spontant gravid och får tvillingar-första barnen!
    kvinna 43 år,gjort 6 misslyckade IVF:er,spontant gravid och får barn!
    kvinna 43 år,3 misslyckade IVF:er lyckas spontant trots FSH 19 månaden innan hon blev gravid!

    Så visst kan det gå! Tips...? Feta mejeriprodukter,bovete,omega3,inget kaffe,rosenrot-men inte under behandling!,larginin-men inte under behandling!,munkpeppar-men inte under behandling!,gå ner om du är överviktig,inga transfetter och ingen glutamat. Ingen mirakelkur,men det kan hjälpa till.

    Lycka till!

  • Guldägg2012
    {#emotions_dlg.flower}Åh, vad glad o lättad jag blev av ditt svar, även om det inte ger mig några garantier...men det kan ju ingen!

    Tack för att du tog dig tid o räkna upp alla lyckade graviditeter, det ger mig hopp o då slappnar jag av o då tror jag att det är lättare....
    Jag hade förresten FSH 23 då jag gjorde provet i juli! Och hon du känner hade lägre!

    För mig är det ju då lite extra kringelkrokigt då jag inte har en man (just nu) att mysa med varje ägglossning. Då hade vi ju kunnat "leva" på o låta det hela ske om det vill det.

    Men jag kommer att lösa det det vill jag tro. Nästa steg är att fråga en manlig vän som lever ihop med en man, de är väldigt barnkära men vill inte ta ansvar helt för ett eget barn då de är lite neurotiskt lagda:)
    Men jag hoppas att de säger ja till att ge mig ett barn o bli två underbara pappor utan heltidsansvar!

    Och så ska jag träffa en homeopat i morgon som är speciellt intresserad av fertilitet o stress. Ska bli jättespännande! Vill någon veta vem det är ger jag gärna hans kontaktuppgifter vidare.

    Hej så länge!
  • Guldägg2012

    Förresten!

    Jag ringde Linnékliniken i går för att jag söker någon som kan guida mig i min situation, förklara hur min kropp fungerar, visa de alternativ som finns för mig o ge mig råd o stöd. Men I Sverige är det förbjudet att hjälpa singlar till graviditet tydligen.

    Vet någon var jag kan vända mig i Sverige?
    Jag kan ju ringa ned till Danmark men det är lite långt o dyrt.

    Solig

Svar på tråden Få ägg kvar, men hoppet lever!