Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

Precis fått en undulat....

Om din undulat ska bli tam så ska den inte ha sällskap. Undulater som har sällskap bryr sig bara om varandra.
    Vår undulat har dörren till buren öppen så gott som dagligen och flyger ut och in som det pasar honom. Så fort han ser att någon tar en banan, ett äpple eler annat ätbart så kommer han och vill smaka.

• Tonårsmamman1
    Två döttrar och en son skrev 2011-10-10 15:53:39 följande:
    Sant.
    Men många har ju ensamma undulater och dessa blir tama och pratar osv...
    Men de lider alltså av att inte ha en annan fågel hos sig?
    Verkligen inte, vår undulat mår hur bra som helst. Han är verkligen herren på täppan. Kommer och flyger som han vill, söker sig till oss när han vill ha sällskap. Nyfiken som bara den, vill gärna smaka både det ena och det andra.
  • Tonårsmamman1
    Två döttrar och en son skrev 2011-10-10 19:53:14 följande:
    Kan man ge dem banan?

Hur gamla blir de förresten?
    15 år..?

Tror denna är ett halvår ca....

Vilka leksaker gillar de?

Jag satte på en youtube-film med pratande och sjungande undulater och då började han svara dem och kvittra! GladÄr det ok att göra så, eller blir han förvirrad och knäpp av sånt eller...? Tungan ute  

Hört någon som duschat dem med en blomspray med vatten.... Kan man göra det?

Känner mig helt lost om detta!           
    Min undulat gillar banan, inte bara att äta utan även att prata med. Han älskar att sitta på kanten på fruktskålen och prata med alla frukterna.
    Min första undulat blev 15 år. 
  • Tonårsmamman1
    Två döttrar och en son skrev 2011-10-10 20:26:59 följande:
    Mer frågor

Hur sover dem??

Blir de inte trötta av att sitta på en pinne hela tiden? Skrattande

Är de alltid tysta på kvällen?
    Denna verkar vara lite trött nu... pratar inte som han gjort förut under dagen och ser sömnig ut och hänger lite liksom och blundar till lite... Vill han sova då?

Ska jag hänga över ett skynke då han vill sova ifall vi är vakna? 
    Vår undulat sover när han är trött. När vi går och lägger oss så hoppar han upp på en speciell gunga i buren och sitter där tills det blir morgon och vi tar av filten som vi lagt över buren.

Hn sitter inte på en pinne hela dagen. Han är ute och flyger och har sina favoritplatser i huset, där han sitter och pratar med sina kompisar. Sedan leker han med sina leksaker i buren.
Svar på tråden Precis fått en undulat....