• Lowika

Högt blodtryck, kommer jag bli sjukskriven nu?

Fick idag veta att mitt blodtryck (undertrycket) gått över det magiska 90-strecket. Att jag alltså har lite högt blodtryck. Det har varit en uppåtgående trend genom graviditeten. Ingen protein i urinen dock, så ingen HF (än...) Är i v 33

Vad händer nu? BM sa att det var vila som gällde. Men? Blir jag sjukskriven då? Glömde fråga. Eller medicinerar man och fortsätter jobba? Eller somnar en stund på stolen då och då? Har kontorsjobb, så inget fysiskt ansträngande.

Hur blev det för dig som hade högt blodtryck?

• Svar på tråden Högt blodtryck, kommer jag bli sjukskriven nu?
  • Lowika

Mrs Fisk; så du blev sjukskriven "redan" vid 140/90?... ok. Hade 92 i undertryck igår. Men jag har ingen huvudvärk eller så. Jobbar vidare, men ska på kontroll på måndag igen.

Vet inte om det känns bra eller dåligt att riskera sjukskrivning. På sätt och vis hade det varit skönt om någon kom och sa till mig "du FÅR inte jobba mer" Samtidigt mår jag ju inte dåligt...

• Lowika

Vad jag menar med risk är att det ju inte är nyttigt att ha högt blodtryck, hade ju helst varit frisk naturligtvis. Men OM jag får för högt blodtryck, så måste jag ju gå hem; och det hade varit lite skönt faktiskt 

• Lowika
    Morsan83 skrev 2011-10-11 13:12:44 följande:
    Har haft högt bt varje gång och inte blivit sjukskriven för det.
    Hur högt?
  • Lowika
    Morsan83 skrev 2011-10-13 15:45:42 följande:
    Hur högt minns jag inte då det var 2 år sen. Men HÖGT vart det.
    Men idag när jag var och kollade så låg undertrycket på 109
    Det är ju jättehögt!!!!
Svar på tråden Högt blodtryck, kommer jag bli sjukskriven nu?