Inlägg från: Armbro |Visa alla inlägg
  • Armbro

Mödravårdcentralen??!

godistroll skrev 2011-10-10 19:46:32 följande:
    Ja absolut förstår jag att folk blir sjuka, men då får de ju lov att ordna en ersättare tillsvidare.. För vc har bara en Bm.

Tycker dom hanterar det tokigt, då dom bara har 1barnmorska på heeela lycksele kommun. alla dom som ska på regelbunda kontroller då, som är inbokat ifrån förra veckan till den 24oktober, vart skickas dom? Varför få inte vi också fara till det stället....? jag blir bara mer och mer tokig..
    Har du testat ringa dit något idag godistroll
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-10-11 13:57:41 följande:
    Jag har ringt till BB och de var riktigt full belastade. Och visste inget mer än att stenbergska jobbar på det! Men vaddå jobbar..?? Det är väl bara att betala så ska dom se att de får en vikarie. Kan inte vara omöjligt!

Det finns en bm till fast det är ju på medicinkonsulten och då måste man ju byta vårdcentral! :(

Jag blir ju tokig på dem funderar på att ringa till chefen och höra hur de tänker lösa det? Undrara var de redan inbokade som du säger, vad som händer med dem??

Ja det förstå jag att dom är, är väl dit alla som är inbokade på stenbergska är. Men oss skiter dom i!
    Inte alls rätt.... Ja jag tycker helt klart att du/vi ska ringa chefen bägge två så kanske det händer något. En granne till mig har mycket med stenbergskas chef att göra då hon har mycke problem med vården. Kanske skulle ha hört med henne med, så  hon också kan köra på dom. Men då är det ju dedär med att, vi inte riktigt vill berätta det "byn" än.. Så Vi få väl knata på och jobba på dom, försökte leta ett nr till deras chef i igår då jag var som mest förbannad men hittade dock inget.. Har du något Nr till den??
    Ne jag har faktiskt int orkat ringa något idag, hade tänkt göra de i morse men hade så mycket på jobbet så jag glömde.. Men tror allt jag ska försöka ringa i morgon igen och vara på dom, är nog den bästa medicinen för dom!  
  • Armbro
    CathrinLarsson skrev 2011-10-10 16:26:12 följande:

Nog för att man kan förstå att folk kan bli sjuka, och till och med långtidssjuka, men det får ju inte vara till vilket pris som helst. Är någon borta för en längre period skakar man nog fram en vikarie tycker jag - eller hänvisar till en annan vc.

Du behöver nog inte bekymra dig för graviditetens längd riktigt ännu, men jag förstår att du vill komma iväg. En del information kan ju vara en grundtrygghet att få! Jag tycker att du ska fortsätta vara lite elak på dom på torsdag. Påpeka patienttryggheten! Även om dom inte trollar fram en bm så får dom ju en liten risbuske...

Mycket kloka ord! Tycker inte att det ska vara så svårt att få fram någon vikarie, om en läkare är sjuk så kommer det alltid en ny. En barnmorska tycker jag är nog så viktigt! Precis, känns som att man vill komma igång och börja få någon att "prata med" eller vad jag ska säga. En hjälpande hand om saker och ting. Visserligen är jag int långt gången, meeeen skulle vara otroligt skönt att ha någon där!
    Ska helt klart vara på dom tills dom fixar fram en ny Demon  
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-10-11 19:19:09 följande:
    Jag har inget nummer men kanske de i växeln har. Ska försöka komma i håg det imorgon! Hoppas att minnet är med mig bara! ;)

haha, vi får hoppas på det. Tror allt jag ska gå och goprata med grannen i morgon, hon har nr till chefen där ;) Så hinn du inte få tag på det, så kan jag nog skriva det i meddelande om jag nu får tag i henne. Måste säga det på något bra sätt så hon int listar ut att det är bm jag vill ha tag på... haha :D ja vi får se hur det går för min del ;)
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-10-11 20:41:02 följande:
    Det låter bra, vi kör på det så länge!! :)

haha, tror jag är svartlistad där numera ;) Ringde först barnmorskan och där var det samma röst som tidigare. Så ringde vårdcentralen bara, skulle bli uppringd 13,10. Men än har ingen ringt! så himla skoj,  urch vad elak ja kommer vara på dem i morgon!!!
  • Armbro

Nu har jag ringt som ett tok idag, ringde såklart till mödravårdcentralen för att höra vad dom sa där. Var såklart samma röst som alltd, "telefontidern är nu stängd, vi öppnar åter den 24oktober." Sen ringde jag till vårdcentralen och där fick jag prata med en som inte visste något. MEN det var INTE löst.... Så fick nr till chefen så jag ringde och bråkade på henne.
    "idag finns det inte så mycke barnmorskor, inte så mycke som det fanns förut. Men vi har nog fått tag på en som kommer någongång nästa vecka". -Jaha, men vart ska vi som behöver hjälp vända oss till nu när det inte finns någon. Då sa hon kvinnokliniken och sen sa hon något annat med. Varför har ingen annan smartskalle sagt att det finns folk där då man jagat dom i 2veckors tid?!.... Mycke märligt!! 

• Armbro

godistroll skrev 2011-10-13 13:17:18 följande:
    Men vad var det mer hon sa då? Nästa vecka då få man väl ligga på då!

Va hon trevlig?? :)

hon sa inte så mycket mer, jag är rädd för att jag var otrevlig och bänn så då jag fått veta att dom ev. får in en nästa vecka var jag bara snabb på att svara att jag återkommer nästa vecka om det inte har dykt upp någon och då är jag inte glad sa jag bara :P Så återstå att se om det dyker upp någon eller inte! Har du ringt något mer?

• Armbro

Nu var det ett tag sen jag skrev här, men möttes såklart av samma röst denna morgon också. Så nu ger jag faktiskt tusan i stenbergska och flyttar min vård till Medicinkonsulterna, och fick direkt tid hos barnmorska! :) Så trotts allt så löser det sig. än om det är mängder med arga miner, ett tag trodde jag faktiskt att jag var på väg att ge upp. Då fick jag ett tips av våra närmaste vänner, att det fanns en till vårdcentral så jag slog till idag! Skrattande

Hur går det för dig Godistroll?? 

• Armbro

jäklar så irriterande... :S Att dom får göra så!! idioter!!...
    Ja det tycker jag absolut du gör rätt i!!
    Sitter och ringer till medicinkonsulterna nu, för att få boka tiden hon prata om igår. Sitter och tjurringer, och det är bara upptaget! Då slog det mig att fasta nätet ligger ju nere i Lycksele. Jaa, allt är bara emot mig nu känns det som.
    Dedär med att Ge upp, är inte allt för långt ifrån mig nu känner jag....   

• Armbro
    godistroll skrev 2011-10-18 18:41:12 följande:
    Och dessutom ska man vara full med gravid hormoner!!! Argh !

haha ja vi hare int lätt.... Nu är min tid iaf bokad och klar, känns gött att äntligen börja! :) 
    Tjatar du fortfarande på stenbergska, Godistroll? 
  • Armbro

Skönt att det inte bara går bakåt iaf!
    Vi får väl hoppas på det bästa, tyckte de gick fort för att få tid hos barnmorska så fort jag bytte! Känns gött :)
    Hoppas det gick bra för dig hos läkaren!  

• Armbro

men äntligen, att dom ens fick in någon! Bättre sent än aldrig, synd bara att dom säkert hann tappa några som gick där... Okey, låter mindre skojjigt... :( Ja men de gör det garanterat =)

Vi ska iväg och skriva in oss på Torsdag med, ska bli skoj att börja nysta i detta.. :)
    Men jag vet inte hur dom har det med mammagrupper på medicinkonsulterna, dom kanske har tillsammans med stenbergska, eller dom kanske inte har några alls?! kom och tänka på det igårkväll... och då är det lite väl svårt att få tag på någon där! haha.
    Men någon sorts mammagrupp måste dom ju ändå ha, om inte annat måste man ju få välja att gå det någon annanstans tyck man ju! Återstå att se :)

• Armbro
    k girl skrev 2011-10-24 12:33:04 följande:
    Ser ju att du TS har fått tid någon annanstans, men tänkte i alla fall rekommendera barnmorskan i Sorsele, har henne för andra graviditeten nu och tycker väldigt bra om henne. Det finns en del Storumanbor som brukar gå till henne.

Hej! Det enda som är synd är att jag bor 5mil ifrån storuman, så är nästan lite väl långt åt sorsele.
    Bytte till Medicinkonsulterna AB i Lycksele, har träffat barnmorskan och hon är toppen! Tycker även min sambo, så känns riktigt bra. :) Men tack för förslaget ändå! 
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-11-07 11:35:48 följande:
    Armbro: Hur går det för dig med graviditeten? Mår du bra?  
    Himmel, känner att det var ett tag sen jag var in här.. haha!
    Det går alla tiders, fick världens dunderförkylning förra helgen, sitter i än så känner mig trött och slut pga den. Men annars är det bara bra! :) Hur är det själv, Godistroll? 
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-11-27 11:31:18 följande:
    Jo det är bra med mig, men jag har grym foglossning men det funkar om jag är stillsam! :)

Hur långt har du kommit nu? :)
    ajdå, låter inte speciellt härligt.. :( Hoppas det blir bättre med tiden!!
    går in i vecka 13 i morgon, så är fortfarande väääldigt tidigt. Hade en blödning i början av september, som jag trodde var bara en "växtblödning". Men tydligen var det min sista mens, vilket jag absolut inte kunde tro då det var så liiite! menmen, ska till barnmorska på tisdag, nu börjar snart allvaret. Känns sååå spännande!
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-11-27 20:44:57 följande:
    Vad skönt att ha passerat vecka 12 nu iaf. :) Vad roligt att gå till Bm igen, har nästa tid 12/12 :) fast har ul på onsdag så det känns spännande!

Det är ju så tråkigt att gå hemma och göra ingenting! Men det är ju det kroppen kräver så det är bäst att lyda!! ;)
    Åh vad spännande med ultraljud... Vi har fått tid den 11/1, känns som en heeel evighet tills dess!!

Aha, har du mycke problem eller? :/
    Jag har inga problem alls, förutom otroligt ömma börst och har mått lite halvdåligt och trött. Men nu har ömma börst och illamåendet försvunnig. är bara otroligt trött!
    Känner mig nästan ogravid. haha
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-11-28 17:45:52 följande:
    Periodvis kan jag knappt röra mig då äre rullator som stöd
    oj, himmel.... det låter inte alls speciellt kul :S
    Jag ska nog vara glad över att jag inte haft ett enda problem ännu, mer än lite huvudvärk dom sista dagarna!
Svar på tråden Mödravårdcentralen??!