• Armbro

Mödravårdcentralen??!

Hej på er alla där!

Sitter och gör mig sisådär elak över att jag försökt komma i kontakt med Barnmorska i 2veckor för att få boka en tid för inskrivning osv. förra veckan ringde jag min vårdcentral för att boka en tid, telefontiden var mellan 8-9 och tror jag ringde runt 10 över 8. Då möts jag av en röst "Telefontiden är nu avslutat, öppnar åter den 24oktober." Så jag ringde runt överallt och tillslut kom jag till min vårdcentral igen och skulle få boka en tid genom den vanliga vårdcentralen och inte familjecentralen, men då fick jag en telefontid som inte passade mig då jag skulle på begravning så jag lät det vara tills idag. När jag äntligen blir uppringt säger hon "ja barnmorskan är tyvärr sjuk, så vi få be dig återkomma 24oktober." Då lakka jag ur och frågade vad dom höll på med, eftersom hon vare sjuk sen mitten av förra veckan och lyckas inte få tag på någon barnmorska. Vad gör alla gravida å virriga tjejer då?! Ska vi sitta här som frågetecken och inte fatta ett skit. Hur som haver så sa hon att jag skulle åkter komma på TORSDAG?! för då hade dom förhoppningsvis löst det.... Få det verkligen gå till såhär?! Vad gör jag? 

• Svar på tråden Mödravårdcentralen??!
  • La Lola

Vilka vecka är du i då?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Armbro

Jag är inte riktigt säker då min mens är oregelbunden, skulle tro att jag kanske är i v8.
    Och det gör ju mig såklart ännu mer "desperat" då jag inte riktigt vet...

• La Lola
    Armbro skrev 2011-10-10 16:03:08 följande:

Jag är inte riktigt säker då min mens är oregelbunden, skulle tro att jag kanske är i v8.
    Och det gör ju mig såklart ännu mer "desperat" då jag inte riktigt vet...

Ok.
    Om du har tänkt att behålla barnet så spelar det inte så stor roll eg när du kommer i väg på inskrivning.
    Runt v 12 brukar man få komma dit.
  • godistroll

Har samma problem, bor du i Lycksele?? :)

• Armbro

Självklart ska vi behålla barnet då vi lyckats Glad

Men såklart vill man dit nunuNUU... Är som småspännande att verkligen börja! 
    Men, får dom verkligen göra som dom gör? Ska dom inte försöka lösa det på något sätt då de ändå är 3e gången jag ringer dom..    

• La Lola
    Armbro skrev 2011-10-10 16:08:57 följande:
    Självklart ska vi behålla barnet då vi lyckats Glad

Men såklart vill man dit nunuNUU... Är som småspännande att verkligen börja! 
    Men, får dom verkligen göra som dom gör? Ska dom inte försöka lösa det på något sätt då de ändå är 3e gången jag ringer dom..    
    Jo men om du är runt v 8 så kan du ändå få vänta i flera veckor på inskrivningen alltså.

De har förhoppningsvis löst det tills på torsdag sa de ju.
  • Armbro
    godistroll skrev 2011-10-10 16:07:01 följande:
    Har samma problem, bor du i Lycksele?? :)

Riktigt irriterande....

Ne jag bor i storuman men är skriven vård i lycksele DÅ jag trodde dom var bättre...?! hmm...

Bor du i lycksele?   
  • Armbro
    La Lola skrev 2011-10-10 16:12:04 följande:
    Jo men om du är runt v 8 så kan du ändå få vänta i flera veckor på inskrivningen alltså.

De har förhoppningsvis löst det tills på torsdag sa de ju.

visserligen sa dom det, men då jag pratade med växeln i fredags så sa hon att dom hade löst det då.. och nu har dom tydligen inte löst det. tycker det är lite märkligt!
    Menmen, man ska väl inte bry sig så mycke Tungan ute 
  • godistroll

Här jag bor så har dom försökt få tag på vikarie men lyckats ännu vad jag förstår. Tycker det är svindåligt tycker att vc ska se till att kunna hålla med den vård man behöver!!!

• godistroll

Jo jag bor i Lycksele då är det därför vi ha samma problem!!

Svar på tråden Mödravårdcentralen??!