• Mamma till Rasmus och Amanda

Riskakor

Har börjat gilla riskakor och kan äta hur många som helst!! *gott gott*

man försöker ju tänka lite på vad man äter och vill ju inte lägga på sig allt för mycket....

Men en liten fundering, riskakor är väl ganska fettsnåla, eller måste jag dra ner på dem??

Någon som vet??

• Svar på tråden Riskakor
  • linnann

vanliga riskakor är väl det, men se upp med de smaksatta!

• Else

Trodde samma sak. Kom på att de med ostsmak är jättegoda, som chips nästan. Och samma med sour cream, men sen såg jag att de bara innehåller lite mindre fett än chips
    Men de utan smak, som mest smakar frigolit, de innehåller nästan inget fett.

• Mamma till Rasmus och Amanda

Opppss! Då ska jag tänka till nästa gång jag tar en riskaka med smak!

tack!

• Julienne

Jag kom också på det häromdagen när jag handlade. Den enda smaksatta riskakan som var med nyckelhål var en med dillsmak.

• listo

Riskakor är oftast rätt fettsnåla, däremot har de väldigt högt GI, vilket gör att
    blodsockret höjs snabbt och sedan dalar snabbt, vilket i sin tur kan utlösa ett
    onödigt sötsug...

• Robyn

Riskakor är egentligen inte speciellt bra. Det är ju egentligen bara vitt ris och detta har högt GI, vilket bara ger upphov till mer sötsug och liten mättnadskänsla. Tyvärr! Inte så bra godis. Bättre är att äta mörk choklad (inte vanlig choklad med tillsatser), nötter, torkade aprikoser eller vanlig frukt som godis.

• Robyn

Ha, ha! Vi skrev samma sak samtidigt!

Svar på tråden Riskakor