Inlägg från: Anonym (Fängelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fängelse)

Jobba inom Kriminalvården!!!

Hej!

Jag behöver lite råd av er, jag har varit på en interjuv inom kriminalvården och ska nu gå på en till. Men jag vet inte om jag gör rätt om jag blir erbjuden jobbet.  Är det ngn som jobbar inom kriminalvården?? Vad har ni för erfarenheter. Man har blivir rätt skraj sen mordet på häktet. Jag är tjej kankse jag ska tillägga har även barn. 

• Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!
  • Anonym (Fängelse)

Ok kul att höra, sä det är inte bara negativt. Men du blev inte hotad eller slagen någongång??

• Anonym (Fängelse)

Ja att det är tufft har man ju förstått, men skulle tycka det var intressant med att jobba med dessa människor. jag är undersköterska och det finns en omvårdnads avd där och det skulle vara kul . Men det oerhört mkt att tänka på innan.

• Anonym (Fängelse)

Å nu börjar det kännas rikitgt bra det här så många som tycker att det är ett ok jobb:)) Vi får väl se hur det går ska ju på andra interjuvn nästa torsdag sen är det väl en till med psykolog:)

• Anonym (Fängelse)

Jag har ingen högskole utbildning, är undersköterska vet inte om det är därför jag går vidar till interjuv nr 2. Lönen är väl detsamma som en usk + ob tillägg.  Jag kände att det var lite kul när han sa att det var 800 sökande och 120 gick vidare till första och 50 ska anställas känns som att man har en lite chans iallafall:)

• Anonym (Fängelse)

Stockholm:)

• Anonym (Fängelse)

Tack;)

• Anonym (Fängelse)

Har varit på en andra interjuv nu och de har ringt på mina referenser så vi får se vad som händer. Skulle få besked inom 2 v om jag gick vidare till det som kallades pliktverket förut:

• Anonym (Fängelse)

Hej!
    Fick samtal idag och har gått vidar till en tredje interjuv, och det är med en psykolog dom arbetar men ngn sorts profil som man ska matcha. Ska dit på måndag så vi får se hur det går:)

• Anonym (Fängelse)

Hej!
    Har nu arit på psyolog interjun och även skrivit ett prov som inte gick så bra. Men vi får väl se vad som händer . Får väl besked inom kort, et inte rikitgt om jag vill ha jobbet börjar tvivla faktiskt. :(

Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!