• Anonym (Fängelse)

Jobba inom Kriminalvården!!!

Hej!

Jag behöver lite råd av er, jag har varit på en interjuv inom kriminalvården och ska nu gå på en till. Men jag vet inte om jag gör rätt om jag blir erbjuden jobbet.  Är det ngn som jobbar inom kriminalvården?? Vad har ni för erfarenheter. Man har blivir rätt skraj sen mordet på häktet. Jag är tjej kankse jag ska tillägga har även barn. 

• Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!
  • MrsLondon

Jag arbetade som kriminalvårdare på ett häkte i somras =)  Bästa jobbet jag nånsin haft.  Fick dock veta att jag och sambon väntade barn, och blev förflyttad men helt klart ett otroligt spännande arbete =)

• Anonym (Fängelse)

Ok kul att höra, sä det är inte bara negativt. Men du blev inte hotad eller slagen någongång??

• Anonym (tufft jobb)

Jobbet är tufft för alla som inte kan försvara sig på egen hand, utan behöver hjälp av kollegor för att kunna övermanna våldsamma klienter. Slagsmål förekommer relativt ofta.

Jag avråder dig från att ta en tjänst där du kan hamna i den situationen.

• Anonym (Fängelse)

Ja att det är tufft har man ju förstått, men skulle tycka det var intressant med att jobba med dessa människor. jag är undersköterska och det finns en omvårdnads avd där och det skulle vara kul . Men det oerhört mkt att tänka på innan.

• MrsLondon
    Anonym (tufft jobb) skrev 2011-10-11 10:40:01 följande:
    Jobbet är tufft för alla som inte kan försvara sig på egen hand, utan behöver hjälp av kollegor för att kunna övermanna våldsamma klienter. Slagsmål förekommer relativt ofta.

Vart har du jobbat?  Vi hade inte en enda incident på hela sommaren med slagsmål
  • MrsLondon
    Anonym (Fängelse) skrev 2011-10-11 10:35:25 följande:
    Ok kul att höra, sä det är inte bara negativt. Men du blev inte hotad eller slagen någongång??
    Nej, kände mig aldrig hotad heller.  Alla intagna var mycket trevliga, och då hade jag ändå hand om rätt "våldsamma" människor som sitter häktade för rätt grova brott.   Tycker definitivt att du ska ta detta jobb om du känner för det =)
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (tufft jobb) skrev 2011-10-11 10:40:01 följande:

Undrar oxå var du arbetat ngnstans. har själv jobbat både på häkte och på anstalt under ett par år och aldrig råkat ut för värre saker än verbala hot.
  • Anonym (G)

Jag (tjej) har jobbat i ett antal år på både anstalt och häkte och inte råkat ut för värre saker än att en intagen blivit heligt förbannad och skrikit åt mig och till och med de tillfällena kan jag räkna på ena handens fingrar. Visst, jag ska inte sticka under stol med att det förekommer både hot och våldsamma situationer, men det hör inte till vanligheterna. Det är absolut ett intressant jobb! Har du fler frågor så försöker jag gärna svara Glad.

• Anonym (Fängelse)

Å nu börjar det kännas rikitgt bra det här så många som tycker att det är ett ok jobb:)) Vi får väl se hur det går ska ju på andra interjuvn nästa torsdag sen är det väl en till med psykolog:)

• Bedhead

Det är rätt dåligt betalt har jag för mig.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!