• MrsLondon

Jobba inom Kriminalvården!!!

Jag arbetade som kriminalvårdare på ett häkte i somras =)  Bästa jobbet jag nånsin haft.  Fick dock veta att jag och sambon väntade barn, och blev förflyttad men helt klart ett otroligt spännande arbete =)

• MrsLondon
    Anonym (tufft jobb) skrev 2011-10-11 10:40:01 följande:
    Jobbet är tufft för alla som inte kan försvara sig på egen hand, utan behöver hjälp av kollegor för att kunna övermanna våldsamma klienter. Slagsmål förekommer relativt ofta.

Jag avråder dig från att ta en tjänst där du kan hamna i den situationen.
    Vart har du jobbat?  Vi hade inte en enda incident på hela sommaren med slagsmål
  • MrsLondon
    Anonym (Fängelse) skrev 2011-10-11 10:35:25 följande:
    Ok kul att höra, sä det är inte bara negativt. Men du blev inte hotad eller slagen någongång??
    Nej, kände mig aldrig hotad heller.  Alla intagna var mycket trevliga, och då hade jag ändå hand om rätt "våldsamma" människor som sitter häktade för rätt grova brott.   Tycker definitivt att du ska ta detta jobb om du känner för det =)
  • MrsLondon

Inte alls dåligt betalt.  Det beror på vad man är van med innan. Anser inte att man ska gnälla i lön, utan vara glad att man faktiskt får en  =)   Jag var utan utbildning och erfarenhet och jag blev mycket nöjd med min lön   =)

• MrsLondon
    Bedhead skrev 2011-10-11 20:56:00 följande:
    Det förstår jag. Jag menade mest eftersom de i annonserna söker efter folk med högskoleutbildningar.
    Ja, en utbildning är alltid bra.  Speciellt om du tex läser juridik eller kriminologi =)  Men vi hade till och med en gammal målare som arbetade med oss.
  • MrsLondon
    Anonym (Fängelse) skrev 2011-10-12 22:12:01 följande:
    Jag har ingen högskole utbildning, är undersköterska vet inte om det är därför jag går vidar till interjuv nr 2. Lönen är väl detsamma som en usk + ob tillägg.  Jag kände att det var lite kul när han sa att det var 800 sökande och 120 gick vidare till första och 50 ska anställas känns som att man har en lite chans iallafall:)
    Det är ju jättebra utbildning ändå.  Jag var inte klar med min utb då jag började inom krim, Jag pluggar juridik och har endast arbetat inom hotell och restaurang innan.

Håller tummarna för dig =)  Får jag fråga vilken stad du söker i?
Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!