• Anonym

Jobba inom Kriminalvården!!!

Jobbar sedan 12 år i Region Stockholm. Är tjej och började som 28-åring. Trivs jättebra!
    Huruvida det är farligt eller inte beror ju på vart man jobar och på vilken avdelning. Häkten har ju naturligtvis lite mer instabila intagna, men på anstalterna så beror det ju som sagt på.
    Jag älskar att gå till jobbet med en plan för dagen men inte ha en aaaaning om vad som ska hända och hur dagen ska sluta.

Om jag vore du skulle jag ta jobbet och ge det en chans. Det går alltid att sluta om man inte trivs eller känner sig rädd.

• Anonym

Jag har jobbat i snart 10 år inom Kriminalvården. Jag älskar mitt jobb, det är otroligt spännande och givande. Jag personligen skulle inte vilja jobba på vare sig häkte eller högsäkerhetsavdelning på typ Hall och Kumla. 
    Men annars håller jag med om vad andra skrivit. Våldsamheter där personal är inblandad är väldigt ovanligt på normalavdelningar. Jag har varit med om två incidenter under mina år, men ingen av dem var riktad mot mig som person eller personal. 

Lycka till, hoppas du får jobbet! 

• Anonym

jag vill gärna veta mer om intevjuerna då jag blivit kallad till en. Detta på ett klass1 fängelse så jag är lite nervös och tvekar om jag ens ska gå på den. Känner mig nästan rädd inför jobbet!

• Anonym

det jag blir "rädd" för kan vara tex att de får göra saker ensamma som de egentligen ska vara två att göra. Har en bekant som jobbar där som bekräftade detta och har även stått i tidningen om det och att man försöker lösa det.

Vad är arbetsuppgifterna, hur kan en dag se ut?

Detta är ett sommarjobb, det är skillnad i utbildning väl? Kortare för sommarvikarier?

Hur går intervjuerna till, exempel på frågor - och hur ska man tänka själv? Jag är väl ingen övermänniska som kan och vet allt men jag tycker själv att jag har hög moral, skinn på näsan och är ärlig och kan säga ifrån. Sedan vet jag ju inte hur det är att arbete i ett fängelse!

I kallelsen står att man ska räkna med 2h vid intervjun, inklusive information i grupp. Hur går dessa intervjuer till?

• Anonym

det är ett fängelse med högsta säkerhetsklass.

Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!