• Anonym (Fängelse)

Jobba inom Kriminalvården!!!

Hej!

Jag behöver lite råd av er, jag har varit på en interjuv inom kriminalvården och ska nu gå på en till. Men jag vet inte om jag gör rätt om jag blir erbjuden jobbet.  Är det ngn som jobbar inom kriminalvården?? Vad har ni för erfarenheter. Man har blivir rätt skraj sen mordet på häktet. Jag är tjej kankse jag ska tillägga har även barn. 

• Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!
  • MrsLondon

Inte alls dåligt betalt.  Det beror på vad man är van med innan. Anser inte att man ska gnälla i lön, utan vara glad att man faktiskt får en  =)   Jag var utan utbildning och erfarenhet och jag blev mycket nöjd med min lön   =)

• Bedhead
    MrsLondon skrev 2011-10-11 20:54:25 följande:
    Inte alls dåligt betalt.  Det beror på vad man är van med innan. Anser inte att man ska gnälla i lön, utan vara glad att man faktiskt får en  =)   Jag var utan utbildning och erfarenhet och jag blev mycket nöjd med min lön   =)

Det förstår jag. Jag menade mest eftersom de i annonserna söker efter folk med högskoleutbildningar.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • MrsLondon
    Bedhead skrev 2011-10-11 20:56:00 följande:
    Det förstår jag. Jag menade mest eftersom de i annonserna söker efter folk med högskoleutbildningar.
    Ja, en utbildning är alltid bra.  Speciellt om du tex läser juridik eller kriminologi =)  Men vi hade till och med en gammal målare som arbetade med oss.
  • Anonym (Fängelse)

Jag har ingen högskole utbildning, är undersköterska vet inte om det är därför jag går vidar till interjuv nr 2. Lönen är väl detsamma som en usk + ob tillägg.  Jag kände att det var lite kul när han sa att det var 800 sökande och 120 gick vidare till första och 50 ska anställas känns som att man har en lite chans iallafall:)

• MrsLondon
    Anonym (Fängelse) skrev 2011-10-12 22:12:01 följande:
    Jag har ingen högskole utbildning, är undersköterska vet inte om det är därför jag går vidar till interjuv nr 2. Lönen är väl detsamma som en usk + ob tillägg.  Jag kände att det var lite kul när han sa att det var 800 sökande och 120 gick vidare till första och 50 ska anställas känns som att man har en lite chans iallafall:)
    Det är ju jättebra utbildning ändå.  Jag var inte klar med min utb då jag började inom krim, Jag pluggar juridik och har endast arbetat inom hotell och restaurang innan.

Håller tummarna för dig =)  Får jag fråga vilken stad du söker i?
  • Anonym (Fängelse)

Stockholm:)

• Anonym (G)
    Anonym (Fängelse) skrev 2011-10-13 15:15:55 följande:
    Stockholm:)
    Trevligt, trevligt! :) Samma region som jag jobbade i, men det finns ju ett antal ställen att välja på här förstås. Lycka till med intervju nummer två! Glad
  • Anonym (Fängelse)

Tack;)

• Anonym

Jobbar sedan 12 år i Region Stockholm. Är tjej och började som 28-åring. Trivs jättebra!
    Huruvida det är farligt eller inte beror ju på vart man jobar och på vilken avdelning. Häkten har ju naturligtvis lite mer instabila intagna, men på anstalterna så beror det ju som sagt på.
    Jag älskar att gå till jobbet med en plan för dagen men inte ha en aaaaning om vad som ska hända och hur dagen ska sluta.

Om jag vore du skulle jag ta jobbet och ge det en chans. Det går alltid att sluta om man inte trivs eller känner sig rädd.

Svar på tråden Jobba inom Kriminalvården!!!